ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان دوباره صلاحیت حسن خمینی را رد کرد

شورای نگهبان اعتراض حسن خمینی را که در «امتحان اجتهاد» شرکت نکرده بود رد کرد و بار دیگر صلاحیت او را نپذیرفت.

شورای نگهبان اعتراض حسن خمینی، کاندیدای رد صلاحیت‌شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نپذیرفت و دوباره او را رد صلاحیت کرد.

حسن خمینی دو هفته پیش در بررسی اولیه شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حسن خمینی به دلیل «شرکت نکردن در امتحان اجتهاد» رد صلاحیت شده اما شمار دیگری از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان بدون شرکت در این امتحان تایید شده‌اند.

ایلنا پیش‌تر گزارش داده بود که «احمد حسینی خراسانی، مهدی میرباقری، علیرضا اعرافی، محمد سعیدی و نصرالله شاه‌آبادی» از جمله کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان هستند که بدون شرکت در امتحان اجتهاد، صلاحیتشان تأیید شده است.

بر پایه این گزارش، با وجود رد صلاحیت حسن خمینی، «ده‌ها مرجع و عالم و فقیه به اجتهاد او شهادت داده‌ و صلاحیت‌اش را محرز دانسته‌ بودند.»

حسن خمینی دو هفته پیش در بررسی اولیه شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود. او در واکنش به ردصلاحیتش گفته بود از این‌که رد صلاحیت شده «متعجب است.»

نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران گفته بود: «بزرگان و مراجع و اساتید عظیم‌الشأن نسبت به صلاحیت علمی این حقیر شهادت دادند و ده‌ها ساعت نوارهای درس و چندین جلد کتاب نیز ضمیمه این پرونده شد که بر خلاف انتظار نتوانست احراز حضرت آقایان را باعث شود؛ احرازی که در سال‌ها و دوره‌های قبل، از راه‌های به مراتب ساده‌تر برای دیگران حاصل شده بود و در همین دوره نیز برای برخی دیگر از عزیزان، از طریقه‌ای غیر از امتحان ممکن شده است.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از کاندیداهای انتخابات خبرگان هفته گذشته در واکنشی شدیداللحن به ردصلاحیت حسن خمینی اعتراض کرد و خواهان تأیید او شد.

در انتخابات خبرگان ۸۰۱ تن داوطلب نامزدی در انتخابات خبرگان شدند که از این میان تنها ۱۶۶ نفر برای ۸۸ کرسی این مجلس تأیید شدند. شورای نگهبان امروز اعلام کرده که شمار دیگری از این ۱۶۶ تن را نیز در بررسی دوباره رد صلاحیت کرده و شماری از رد صلاحیت‌شدگان را تأیید کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    یا ابن احمد گریان! مظلومیت از چهره ات و زهد و پارسایی از سایز دور کمر و گردنت می بارد. منم که شدیداً عاشق آدمای مظلوم، شل و پل و شکست خورده ی تاریخم. به دعوت اکبرین به پای صندوقچه جادو می رم و رای تا نخورده ی خودمو با هر حیله ای که هست از سوراخش او تو میندازم تا شیخ ملانصرالدین یزدی در عنفوان جوانی بره رییس مجلس خوردگان رهبری بشه و بگه رای مردم به درد آستانه مبارکه حضرت کوزه( سلام الله علیها) میخوره. بعدش احساس مظلومیت می کنم و به اوج می رسم. شایدم در افق محو بشم و برسم به جایی که بجز خدا نبینم. یا ابن سید الهندی، جانت به قربانم!

  • بانو

    خُب به درک که رد کرد یا قبول کرد!...اصولا رای دادن یک شهروند به کاندیدای مجلس خبرگان یعنی اینکه در نهایت یک روضه خوان را " ولی فقیه " کنند که او بر جان و ناموس و حقوق یک شهروند حاکمیت مظلق دارد!!!...یعنی اینکه من رای می دهم که من خود انسان صغیر ، حقیر و نادانی هستم و نه صاحب حق حاکمیت!...