ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین دیدار پاپ و رهبر ارتدوکس‌های روسیه پس از قرن یازدهم میلادی

رهبران دینی کلیساهای شرق و غرب از سران کشورهای جهان خواستند با الگوبرداری از این هم‌پیمانی، در جهت توقف کشتار و آواره شدن مسیحیان عراق و سوریه متحد شوند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با پاتریارک کیریل، رهبر ارتدوکس‌های روسیه جمعه، ۱۲ فوریه/ ۲۳ بهمن در کوبا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو رهبر دو شاخه بزرگ مسیحیت در دیدار کوتاهی در هاوانا، پایتخت کوبا، با امضای پیمان‌نامه‌ای خواستار توقف کشتار مسیحیان عراق و سوریه شدند.

این اولین بار است که رهبر کاتولیک‌های جهان و ارتدوکس‌های روسیه پس از قرن یازدهم میلادی با یکدیگر دیدار می‌کنند.

پاپ فرانسیس و پاتریارک کیریل با در آغوش کشیدن یکدیگر، «عهد اخوت بستند». این دو رهبر دینی کلیساهای شرق و غرب از سران کشورهای جهان خواستند با الگوبرداری از این هم‌پیمانی، در جهت توقف کشتار و آواره شدن مسیحیان عراق و سوریه متحد شوند.

آشوریان و آرامی‌های عراق و سوریه غالبا ارتدوکس و کلدانی‌های این منطقه پیرو کلیسای کاتولیک هستند.

از آغاز حمله ایالات متحده و هم‌پیمانان به عراق در سال ۲۰۰۳ بسیاری از آشوریان و کلدانیان عراق توسط گروه‌های اسلام‌گرا ربوده، شکنجه و تعدادی از آن‌ها در بمب‌گذاری‌های اماکن مقدس مسیحیان کشته شدند.

با شروع حملات شبه‌نظامیان داعش به موصل و دیگر نقاط مسیحی‌نشین عراق، بسیاری از مسیحیان ساکن این منطقه از خانه‌ها و شهرهای خود رانده شدند. در سوریه نیز داعش بسیاری از مسیحیان را گروگان گرفته است.

رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز نگرانی از وضعیت آوارگان مسیحی خاورمیانه گفت: «در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، تمام خانواده برادران و خواهران مسیحی ما نابود شده‌ و شهرها و روستاهایشان رانده شده‌اند».

پاپ فرانسیس و پاتریارک کیریل با انتشار بیانیه‌ای در ۳۰ بند اعلام آمادگی کردند تا برای حل اختلافات تاریخی این دو کلیسا هرگونه اقدام لازمی را انجام دهد و گفتند: «ما رقیب نیستیم، برادریم».

واتیکان ابراز امیدواری کرد که این دیدار به روابط این دو کلیسا بهبود بخشد و موجب شود که کلیسای شرق و غرب علی‌رغم تفاوت‌های مذهبی، روند گفت‌وگوها را پس از گذشت ۱۰ قرن از سر گیرند.

پاپ فرانسیس پس از این دیدار برای سفری پنج روزه وارد شهر مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک شد. قرار است او حامل پیام همبستگی با قربانیان مواد مخدر و قاچاق انسان کلیسای واتیکان را به مناطق محروم مکزیک ببرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.