ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: عربستان آماده است نیروی هوایی و زمینی در اینجرلیک مستقر کند

وزیر خارجه ترکیه گفت: «عربستان آماده است هم جت‌های جنگنده و هم نیروهای زمینی خود را در پایگاه اینجرلیک مستقر کند».

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه از آمادگی کشورش برای همکاری با عربستان سعودی در اعزام نیروی زمینی به سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاوش اوغلو شنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن پس از پایان کنفرانس امنیتی مونیخ به روزنامه دولتی شفق نو گفت که ترکیه و عربستان سعودی ممکن است در سوریه عملیاتی زمینی را علیه داعش اجرا کنند.

وزیر خارجه ترکیه  گفت: «عربستان آماده است هم جت‌های جنگنده و هم نیروهای زمینی خود را در پایگاه اینجرلیک مستقر کند».

پایگاه هوایی اینجرلیک، واقع در شهر آدانا در جنوب ترکیه، پایگاه جنگنده‌های ایالات متحده و ترکیه است و به تازگی فرانسه نیز جنگنده‌های خود را در این پایگاه مستقر کرده است.

دولت ترکیه ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۵ به طور رسمی اعلام کرد که از این پایگاه برای حمله به شبه نظامیان داعش استفاده خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که قرار است وزیر خارجه ترکیه با همتای عربستانی خود بر سر اعزام نیروی زمینی به سوریه «رو در رو» به گفت‌و گو بنشیند.

پیشتر نیز عربستان سعودی اعلام کرده بود که برای اعزام نیروی زمینی خود به سوریه «در صورت توافق آمریکا» آماده است. ایالات متحده آمریکا از این پیشنهاد عربستان استقبال کرد.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شنبه ۱۳ فوریه، در گفت‌و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: «دخالت زمینی ترکیه و عربستان در سوریه بعید نیست و به طور قطع، با آن مقابله خواهیم کرد».

پیشتر ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه، نیز به کشورهایی که تصمیم دارند نیروهای زمینی خود را وارد سوریه کنند هشدار داده بود  که آن‌ها «در تابوت چوبی» به کشور خود بازخواهند گشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    فعلا که پاسداران و حزب اله با تابوت چوبی بر میگردند!