ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله دوباره ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا با تأیید این خبر اعلام کرد که دو تن از شبه نظامیان ی‌پ‌گ در این حمله ترکیه کشته شدند.

ارتش ترکیه برای دومین روز مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد را در شمال سوریه مورد هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش ترکیه یکشنبه ۱۴ فوریه/ ۲۵ بهمن مواضع یگان‌های مدافع خلق کرد، ی‌پ‌ ‌گ را در شمال سوریه زیر آتش خمپاره گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا با تأیید این خبر اعلام کرد که دو تن از شبه نظامیان ی‌پ‌گ در این حمله ترکیه کشته شدند.

این دومین بار است که در مدت دو روز دولت ترکیه مواضع کردهای سوریه را هدف می‌گیرد.

ارتش ترکیه شامگاه شنبه ۱۳ فوریه مواضع یگان‌های مدافع خلق، ی پ گ، و حزب اتحاد دموکراتیک، پ‌ ی د،  را در شهر اعزاز در شمال سوریه مورد هدف گلوله قرار داد. دولت ترکیه اعلام کرد این عملیات در پاسخ به موشک‌پرانی‌های نیروهای دولتی سوریه و یگان‌های مدافع خلق از شمال سوریه به داخل مرز جنوبی ترکیه صورت گرفت.

مقامات ترکیه می‌گویند حمله اول که در ساعت ۱۵ به وقت محلی صورت گرفت در پاسخ به خمپاره‌ پرانی نیروهای دولت سوریه به منطقه مرزی چالیبغازی در استان ختای ترکیه بود. حمله دوم به مواضع تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد در جنوب غربی شهر اعزاز در پاسخ به خمپاره پرانی ی‌ پ گ به منطقه آکچاغباغلار ترکیه انجام شد.

یکی از اعضای ی پ گ گفت که پایگاه هوایی منغ در شمال حلب هدف حمله دولت ترکیه قرار گرفت. کردها می‌گویند این پایگاه در تصرف جیش الاثوار بود.

آغاز سری جدید حملات ترکیه به مواضع کردهای سوریه

دولت ترکیه ۱۳ فوریه به یگان‌های مدافع خلق کرد هشدار داده بود که مناطقی را که در شمال شهر حلب تصرف کرده‌اند، از جمله پایگاه منغ را تخلیه کنند.

احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرد که درباره عملیات برای تخلیه پایگاه منغ با جو بایدن، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده گفت و گو کرده است و آن را «عملیات در پاسخ به تهدیدها علیه امنیت اعزاز و نواحی اطراف آن» خواند.

داود اوغلو اضافه کرد که به معاون رئیس جمهوری آمریکا توضیح داده است که ی پ گ مانند پ‌ک‌ک یک گروه تروریستی است.

جو بایدن در سفر ژانویه خود به ترکیه گفته بود که حزب کارگران کردستان به اندازه داعش برای امنیت دولت ترکیه تهدیدی جدی است.

ترکیه حزب کارگران کردستان را یک گروه تروریستی می‌خواند و تأکید می‌کند که به دلیل نزدیکی یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه به پ‌ک‌ک، این گروه نیز باید در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

دولت ترکیه از ماه مارس ۲۰۱۵ با لغو پیمان این دولت با حزب کارگران کردستان پس از دو سال، حملات خود را به مناطق عمدتاً کردنشین جنوب شرقی ترکیه، شمال عراق و سوریه آغاز کرد.

ترکیه هم‌چنین روز گذشته اعلام کرد که آماده است در صورتی که عربستان سعودی نیروی زمینی به سوریه اعزام کند، با این کشور عملیات مشترک انجام دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.