ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استقبال تماشاگران برلیناله از فیلم «۲۴ هفته» درباره سقط جنین

تنها نماینده سینمای آلمان در جشنواره فیلم برلین روایتی است کاملاً شخصی و یکسر زنانه از «سقط جنین». نقطه مقابل فیلم «دعوت» از ابراهیم حاتمی‌کیا.

تنها نماینده سینمای آلمان در بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین، یکشنبه ۱۴ فوریه به نمایش گذاشته شد. این فیلم با موضوع بحث‌برانگیز سقط جنین، «۲۴ هفته» نام دارد و ساخته آنه زوهرا براشد، کارگردان آلمانی‌ست. هم‌زمان با نمایش این فیلم، یک نشست خبری هم با حضور بازیگران و کارگردان این فیلم برگزار شد.

«۲۴ هفته» ساخته آنه زوهرا براشد: یک روایت زنانه و شخصی از سقط جنین

در نشست خبری فیلم «۲۴ هفته» آنه زوهرا براشد از تجربه خودش در سقط جنین سخن گفت. او گفت می‌تواند تصور کند که سقط جنین در هفته بیست و چهارم بارداری تجربه بسیار دشواری برای زنان است.

یولیا ینتش، بازیگر آلمانی (فیلم‌های «سوفی شول» و «آخرین روزها») در فیلم «۲۴ هفته» نقش زنی را بازی می‌کند که ماه ششم بارداری را از سر می‌گذراند. پزشک به او اطلاع می‌دهد که جنین‌اش به سندروم داون مبتلاست و بهتر است که آن را سقط کند. یک بحران ژرف عاطفی در زندگی این زن که بازیگر صحنه‌های کاباره است اتفاق می‌افتد.

پوستر فیلم «۲۴ هفته»

در نشست خبری فیلم «۲۴ هفته» روزنامه‌نگاران این فیلم را ستایش کردند و گزارش دادند که در برخی از صحنه‌ها تماشاگران به شدت متأثر شده بودند.

تماشاگران با کف زدن‌های ممتد از این فیلم که یک روایت کاملاً شخصی و زنانه از دشواری‌های سقط جنین است استقبال کردند.

آنه زوهرا براشد در پاسخ به این پرسش که تا چه حد تابوهای مذهبی و عرفی در تصمیم شخصیت اصلی فیلم‌اش مؤثر بوده است، گفت: شخصیت‌های فیلم به مذهب اعتقادی ندارند. او اما می‌تواند تصور کند که اگر آن‌ها مذهبی بودند، ممکن بود در تصمیم‌گیری درباره نگهداری جنین یا سقط او ساده‌تر به نتیجه می‌رسیدند.

نمایی از فیلم «۲۴ هفته» ساخته آنه زوهرا براشد

آمار مشخص و قابل اعتمادی از سقط جنین در ایران در دست نیست. وزارت بهداشت اعلام کرده است که میزان سقط جنین غیر قانونی در ایران بیش از ۴۰ برابر سقط جنین قانونی است.

سازمان پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرده که در سال جاری سقط جنین در تهران هشت درصد افزایش داشته است.

فیلم «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که در سال ۱۳۸۷ به نمایش درآمد هم به موضوع سقط جنین، اما از یک زاویه کاملاً متفاوت می‌پردازد. در این فیلم حاتمی‌کیا اعتقاد دارد که جنینی که به این دنیا دعوت شده نباید سقط شود، حتی اگر مادر آینده از امکانات و توانایی پرورش او برخوردار نباشد.

منتقدان بر این فیلم و کارگردانش خرده گرفته بودند که خواسته زن و آمادگی‌اش برای مادری را با دیدگاهی مردسالارانه و همسو با دیدگاه حکومت علیه کنترل جمعیت نادیده گرفته است.

پیش‌پرده فیلم «۲۴ هفته» ساخته آنه زوهرا براشد

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.