ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی از ورود فاضلاب به تالاب میانگران خوزستان

عباس سلطانی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایذه در استان خوزستان در مورد ورود فاضلاب این شهر به تالاب میانگران ابراز نگرانی کرد.

عباس سلطانی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ایذه در استان خوزستان در مورد ورود فاضلاب این شهر به تالاب میانگران ابراز نگرانی کرد.

فاضلاب‌هایی که به تلخه رود می ریزند.

سلطانی، امروز یکشنبه ۲۶ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که تاکنون برای رسیدگی به فاضلاب شهر ایذه و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری «هیچ اقدامی انجام نشده است.»

او افزود که تالاب میانگران به دلیل «خشکسالی، حفر چاه‌های آب در اطراف آن و برداشت‌های زیاد» در تابستان بی‌آب و خشک می‌شود.

به‌گفته این مقام اداره محیط زیست ایذه، یکی از مشکلات عمده تالاب میانگران این است که در اطراف این تالاب اراضی کشاورزی بسیاری وجود دارد و به این ترتیب در میانگران تخریب و تصرف بسیاری انجام می‌شود و «کشاورزان علاوه بر این‌که از آب تالاب برای کشاورزی استفاده می‌کنند، هر سال با خشک شدن آن، زمین‌های کشاورزی خود را در حریم تالاب میانگران گسترش می‌دهند.»

مقامات سازمان محیط زیست ایران می‌گویند ۴۰ تالاب در مناطق مختلف کشور بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خشک شده که علت عمده آن نبود مدیریت صحیح بر روی منابع آبی بوده است.

به‌گفته عاطفه چمنی، عضو تیم مطالعاتی طرح تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب بین‌المللی گاوخونی ایران در رتبه دوم تخریب‌ها تالاب‌ها در جهان قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.