ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران می‌خواهد سامانه «اس ـ ۴۰۰» از روسیه بخرد

وزیر دفاع ایران به روسیه رفت تا با این کشور درباره قراردادهای تازه نظامی گفت‌وگو کند. روسیه می‌گوید ایران به خرید سامانه‌های پدافند هوایی «اس ـ ۴۰۰» علاقه نشان داده است.

زمیر کابولوف، رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به خرید سامانه‌های پدافند هوایی «اس ـ ۴۰۰» علاقه نشان داده اما هنوز دو کشور مذاکره‌ای در این‌باره انجام نداده‌اند.

سامانه‌های پدافند هوایی «اس ـ ۴۰۰»

کابولوف روز دوشنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت مقام‌های ایرانی در گذشته خواهان خرید سامانه‌های «اس ـ ۴۰۰» از روسیه شده بودند.

بنا به این گزارش سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران به رسانه‌ها گفته بود که جمهوری اسلامی در صورت نیاز از مسکو سامانه‌های «اس ـ ۴۰۰» خریداری خواهد کرد.

روابط تهران و مسکو به‌ویژه در یک سال‌ اخیر در پی دوری هر چه بیشتر روسیه از غرب و مسائل جنگ سوریه بیش از پیش نزدیکتر شده است.

سامانه‌های «اس ـ ۴۰۰» قادرند جنگنده‌ها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری را هدف قرار دهند.

تا کنون فقط چین از روسیه این سامانه های پیشرفته را خریداری کرده و هند نیز برای خرید آن مذاکراتی را انجام داده است.

زمیر کابولوف همچنین اعلام کرد که مسکو به‌زودی سامانه‌های پدافند هوایی «اس - ۳۰۰» را به ایران تحویل می‌دهد.

روسیه در ماه دسامبر (دی) گفته بود روند تحویل سامانه ضدهوایی «اس - ۳۰۰» در ماه ژانویه آغاز می‌شود و در فوریه تکمیل خواهد شد. دومین سامانه «اس - ۳۰۰» نیز در ماه اوت و یا سپتامبر ۲۰۱۶ تحویل ایران داده خواهد شد.

در همین حال سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران امروز دوشنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن به مسکو سفر کرد تا در دیداری دو روزه از این کشور با دمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه و ولادیمیر کوژین، دستیار رئیس جمهوری روسیه در زمینه همکاری‌های نظامی گفت‌وگو کند.

احتمال می‌رود که در این سفر حسین دهقان درباره خرید جنگنده‌های «سوخو ۳۰» با روس‌ها مذاکره کند.

او پنج روز پیش از قصد جمهوری اسلامی برای خرید جنگنده‌های روسی سوخو خبر داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    جناب آقا یا خانم حقیقتگو -آیا کشور به پدافندهوایی و نیروی هوایی احتاج نداره؟ در صورت درگیری با. ترکیه یا کشورهای عربی یا پاکستان. شما قصد دارید با گرز و شمشیر و سپر از خود دفاع کنید؟ یا با گذاشتن پیام در اینترنت به جنگ بروید. ایران نیروی هوایی بسیار ضعیفی دارد در مقایسه با همسایگانش. همینطور قوای ضد هوایش .تقویت این نیروها برای امنیت کشور مثل نان و آب برای کشور ضروریست. در غیر اینصورت کشور در یک درگیری نظامی در عرض چند روز زمینگیر میشود و شکست میخورد به صدمات جبران ناپذیر اقتصادی و جانی و نظامی می بیند . مخالفت با رژیم جای خودش تقویت قوای دفاعی کشور هم بجای خودش. تقویت قوای دفاعی هزینه حمله به کشور برای طرف مقابل را بالا برده. و جنبه باز دارنده دارد.

  • حقیقتگو

    خوشا بحال دولت ذلیل و بدبخت نمایشی که درصدد گدایی کردن از قشونی چند ده هزاری نفری از چپاولگران قهاری آخوند زاده هایی که مانند مارها بر ثروت ملی و متعلق به مردم چنباتمه زده اند و تنی چند از این قشون در عکس دیده میشوند. باید از دولتی های روباه بنفش پرسید پس کجا رفت میلیاردها دلار آزاد شده؟؟!! امپریالیست های قهار و چپاولگر در کشورهای صادر کننده چه در خاورمیانه و چه در امریکای جنوبی و افریقا و آسیای شرقی اجازه بوجود آمدن و تاسیس حکومت های حامی منافع مردمان را نمی دهند و آنچه در این کشورهای چپاول شده تحت عنواان حکومت و دولت جنبه نمایشی و استبداد ضد مردمی دارند. بعذ از گذشت سی و چند سال تاسیس حکومت امپریالیستی آخوندی در ایران میگذرد که کارنامه ای سیاه تراز سیاه دارد.