ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکل از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت کرد

ترکیه بارها خواهان ایجاد منطقه ممنوع پرواز در مرز خود با سوریه شده بود. اکنون صدر اعظم آلمان نیز چنین طرحی را در صورت توافق عمومی مفید دانسته است.

آنگلا مرکل در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره جنگ سوریه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور را امکانی برای کمک به پایان درگیری‌ها در سوریه دانست.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل روز دوشنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن در گفت‌وگو با روزنامه «اشتوتگارتر تسایتونگ» گفت در شرایط کنونی در صورت توافق، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه که جنگنده‌های هیچ‌کدام از طرف‌های درگیری در آن اجازه پرواز نداشته باشند می‌تواند یاری‌دهنده باشد.

با این سخنان، آنگلا مرکل از طرح دولت ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع حمایت می‌کند.

ترکیه بارها خواستار تشکیل منطقه پرواز ممنوع در مرز خود با سوریه شده است ولی این درخواست با واکنش منفی کشورهای غربی روبه‌رو شده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنج‌شنبه اعلام کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در نظر ندارد در سوریه منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

روز شنبه نیز دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته بود که در صورت ادامه حملات به مخالفان سوری، باید منطقه پرواز ممنوع در این کشور ایجاد شود.

بمباران دو بیمارستان وابسته به پزشکان بدون مرز

روز دوشنبه در چندین حمله هوایی به شمال سوریه، در شهرهای اعزاز و معمره‌النعمان دو بیمارستان وابسته به سازمان پزشکان بدون مرز و یک مدرسه ویران شدند.

در حملات به این دو بیمارستان دست‌کم ۱۳ نفر کشته شده‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز رژیم سوریه را عامل این کشتار دانسته و دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است روسیه را مسئول بمباران خوانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گودرزی

    پرسش از خانم مرکل: اگر گروهی مسلح به بهانه (واقعی یا جعلی) نقض حقوق بشر در آلمان، شهری را تصرف کنند، و سازمان ریز درشت بین المللی هم در راستای منافع خودشون و سپانسرهای مالیشون، تعزیه بگیرن، ایشون رضایت می دهند بر فراز منطقه از آلمان منطقه پرواز ممنوع ایجاد کنن؟ راستی چرا فلان عضو "مخالفان اسلامگرای بشار اسد" در کشور سوریه و کلا در خاورمیانه نماد حقوق بشر و دموکراسی هستند اما وقتی پاشون میرسه به اروپا میشن تروریست؟ دم خروس را باور کنیم و یا قسم حضرت عباس را!

  • حقیقتگو

    پرنده گان بدون نیاز از پشیبانی سرکار خانم مرگل از مدت ها پیش می دانستند در فضای سوریه نباید پرواز کنن ولی پرواز کردن قشونی از فاشیست های پوتین در فضای سوریه مورد دیگریست.