ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت: مرگ بیش از ۷۳۰۰ نفر بر اثر ایدز در ایران

محمدحاجی آقاجانی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت در کشور هفت هزار و و ۳۷۸ نفر بر اثر بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند.

محمدحاجی آقاجانی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت در کشور هفت هزار و و ۳۷۸ نفر بر اثر بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقاجانی روز دوشنبه ۲۶ بهمن ضمن اعلام این خبر گفت: «تاکنون ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر حامل ویروس HIV در کشور شناسایی شده‌اند.»

به‌گفته او در حال حاضر ۹ هزار و ۳۹۴ نفر از مبتلایان به ایدز در مرحله بالینی و تحت درمان هستند.

مسئولان وزارت بهداشت ایران پیش از این اعلام کرده بودند که ۲۸ هزار و ۶۳۳ نفر در کشور به ایدز مبتلا شده‌اند اما تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ایران ایدز دارند.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دی‌ماه سال جاری گفته بود «الگوی انتقال بیماری ایدز به سمت انتقال موارد جنسی است».

به‌گفته او، بیش از ۳۰ درصد از مبتلایان به ایدز که در سال ۱۳۹۳ شناسایی شده‌اند، زن بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    آمار قطعا مربوط به دوره زمانی آغاز برنامه مبارزه با ایدز تا کنون است که اینک بیش از دو دهه می شود. ایدز به دلیل بستر فرهنگی بازدارنده تا کنون در ایران خیلی غوغا نکرده ولی با تغییر الگوهای رفتاری بسوی ریسک پذیری بیشتر, هر روز شاهد ابتلا تعداد بیشتری از جوانتر ها به ایدز خواهیم بود. دست اندرکاران قضیه در وزارت بهداشت متاسفانه تا کنون قدرت کافی برای مهمترین گام در پیشگیری از ایدز که اطلاع رسانی موثر باشد را نداشته اند و همیشه تسلیم فشار های فرهنگی محافظه کاران بوده اند. در کشوری که سالانه 30000 نفر در اثر تصادف می میرند ارایه آمار نه چندان چشمگیر مرگ و میر به دلیل ایدز انگیزشی در مردم ایجاد نمی کند و آنها بدلیل مسئولیت خود باید گامی فراتر از این گذاشته و با جلب حمایت مسئولان ارشد به جنگ علمی با این بیماری بروند. اولین گام فوری آن هم ترویج استفاده از کاندوم برای سکس ایمن است نه اینکه به بهانه دستور فلان مقام بی تدبیر، لوازم پیشگیری را از دسترس مردم و بخصوص جوانان خارج کنند که جمعیت توسعه بیابد.

  • کیان گیتی گهر

    این آمار مربوط به چه دوره و مقطع زمانی‌ست؟ ممنون می‌شوم شفاف سازی نمایید.