ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان پزشکان بدون مرز: حمله به بیمارستان‌ها در سوریه عامدانه است

سازمان پزشکان بدون مرز حمله‌ به بیمارستان‌ها را حادثه‌ای وحشتناک دانسته که در پی آن بخش بزرگی از جمعیت درگیر جنگ، از خدمات پزشکی محروم می‌شوند.

سازمان پزشکان بدون مرز از کشته شدن دست‌کم هفت نفر و مفقود شدن هشت نفر به دنبال حمله صبح روز دوشنبه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن به بیمارستانی در معمره‌النعمان خبر داد.

در گزارش پزشکان بدون مرز، این حمله و حمله‌های مشابهی که به بیمارستان‌های محل فعالیت این گروه خیریه پزشکی صورت گرفته، عامدانه تلقی شده است.

این سازمان رژیم سوریه را عامل این کشتار دانسته و دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، روسیه را مسئول می‌داند.

کارکنان بیمارستان معمره‌النعمان در استان ادلب، گفته‌اند که بیمارستان به فاصله چند دقیقه هدف چهار موشک قرار گرفته که در نتیجه آن، پنج بیمار، یک همراه بیمار و یک نگهبان کشته شده‌اند. هشت نفر از کارکنان بیمارستان هم ناپدید شده‌اند که احتمال می‌رود کشته شده باشند. شماری از بیماران هم مفقود شده‌‌اند اما تعداد این افراد نامشخص است.

این گزارش می‌گوید ۱۵ خانه‌ و سازه در دیگر مناطق پرجمعیت این شهر نیز هدف قرار گرفته‌اند. همچنین علاوه بر این بیمارستان، بیمارستان دیگری هم که سازمان پزشکان بدون مرز در آن به بیماران و مجروحان خدمات می‌داده، هدف حمله موشکی قرار گرفته است:

گزارش‌های تکمیلی از حمله‌‌ای مشابه به بیمارستان دیگری در شهر اعزاز در حدود ۱۰۰ کیلومتری معمره‌النعمان و در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه خبر می‌دهند. شاهدان عینی می‌گویند که دست‌کم ۱۲ نفر به دنبال این حمله کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز از قول یکی از پرستاران این بیمارستان نوشته است که ما بچه‌های زیادی را در حالی که فریاد می‌کشیدند از بیمارستان بیرون بردیم.

ماسیمیلیانو ربادوئنگو (Massimiliano Rebaudengo)، مدیر عملیاتی سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید به نظر می‌رسد تخریب مکان‌هایی که این سازمان در آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد، عمدی است: «تخریب این بیمارستان در منطقه‌ای که حدود ۴۰ هزار نفر در آن سکونت دارند و با جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند، مانع دسترسی‌شان به خدمات پزشکی می‌شود.»

پزشکان بدون مرز حمله‌های صبح دوشنبه به بیمارستان‌ها را "آخرین حادثه وحشتناک" به دنبال رشته حمله‌های طولانی به بیمارستان‌ها در سوریه دانسته است که در پی آن، بخش بزرگی از جمعیت درگیر جنگ، از خدمات پزشکی محروم می‌شوند.

بیمارستان ۳۰ تخت‌خوابی معمره‌نعمان که ۵۴ نفر در آن مشغول کار بودند، دو اتاق عمل، بخش سرپایی و مرکز اورژانس داشت که بخش درمان سرپایی آن در طول یک ماه حدود هزار و ۵۰۰ نفر را تحت درمان قرار می‌داد. همچنین هر ماه ۱۴۰ عمل (ارتوپدی و جراحی عمومی) در اتاق عمل این بیمارستان انجام می‌شد.

سازمان پزشکان بدون مرز از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵، در بیمارستان معمره‌نعمان مستقر شده بود و امکانات و نیازهای پزشکی این بیمارستان را تامین می‌کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.