ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتنا دائمی، زندانی سیاسی با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

آتنا دائمی، زندانی سیاسی که از سال گذشته در بند زنان زندان اوین زندانی بود، با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آتنا دائمی، زندانی سیاسی که از سال گذشته در بند زنان زندان اوین زندانی بود، با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آتنا دائمی

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی شامگاه دوشنبه ۲۶ بهمن از زندان آزاد شده است.

آتنا دائمی ۲۷ ساله، شاغل در باشگاه ورزشی انقلاب، در روز ۲۹ مهر ۹۳ از سوی مأموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و پس از مدت‌ها انفرادی و بازجویی، راهی بند زنان زندان اوین شد.

این فعال مدنی با اتهامات «تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی، توهین به مقدسات، توهین به رهبری و اختفای ادله جرم» ٢٣ اسفند ١٣٩٣ در دادگاه محاکمه و به هفت سال حبس محکوم شد و هم‌اکنون منتظر رأی دادگاه تجدیدنظر است.

بر پایه گزارش، مستنداتی که برای اتهامات او ارائه شده شامل «نوشته‌های فیس‌بوکی، محتوای موبایل شخصی، شرکت در تجمعات اعتراضی علیه حکم اعدام و تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت کودکان کوبانی» بوده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آتنا دائمی گفت که «تنها مستندات اتهامات توهین به رهبری و مقدسات به این دختر ۲۷ ساله، جوک‌ها و آهنگ‌هایی بوده که در موبایلش پیدا کرده‌اند و او بابت آن‌ها عذرخواهی کرده و گفته که اصلاً قصد توهین نداشته است.»

این منبع افزود: ‌ «در موبایل خیلی از مردم ایران ممکن است این آهنگ‌ها و جوک‌ها باشد اما متهم نمی‌شوند و به زندان نمی‌روند. در پرونده آتنا کاملاً مشخص است سلیقه شخصی بازجو اعمال شده است.»

او همچنین در مورد مستندات اتهام «اختفای ادله جرم» هم گفت: «در بازجویی‌ها از آتنا خواسته شده تا رمز ورود صفحه فیس‌بوک یکی از دوستانش که او هم زندانی است را بدهد اما آتنا قسم خورده که فراموش کرده ولی بازجویش معتقد است دروغ می‌گوید و خواسته آثار جرم را پنهان کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.