ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنبش‌های اجتماعی و کنش‌های جمعی در ایران

در این مجموعه درسگفتار به رابطه جنبشهای اجتماعی و کنشگری جمعی پرداخته شده است.

آیا این تصویر برای شما آشناست؟ شاید شما یکی از افراد در این تصویر یا یکی از مشارکت کننده ها در کنش های جمعی تاثیرگذار سیاسی اجتماعی دهه های اخیر ایران باشید. چه سهمی از پدیدآمدن این تصویر یا اعتراضاتِ سیاسیِ مشابه متعلق به مردم و مشارکت کنندگان است، چه سهمی به احزاب تعلق دارد؟ نقش شبکه های اجتماعی در این میان چیست؟ تسهیل کننده اند یا مانع؟ چه ارتباطی بین انتخابات و اعتراضات خیابانی است؟ آیا این دو، راه های جداگانه برای تاثیرگذاری سیاسی هستند؟ این پرسشها را در سلسله درسگفتارهایی با علی هنری، پژوهشگر جنبشهای اجتماعی پی می گیریم.

علی هنری در این مجموعه درسگفتارهای کوتاه با مرور چارچوب تحلیلی ای که پدیده های اجتماعی را در ارتباط با کنش ها و فرهنگ افراد و سازمان ها (در سطوح خرد و میانی) می بیند، به توضیح برخی مباحث مهم حوزه جنبش های اجتماعی در ایران می پردازد. ابتدا رابطه جنبش های اجتماعی و احزاب و چگونگی بسیج سیاسی بحث و از این رهگذر نقش و جایگاه شبکه های اجتماعی در مشارکت سیاسی بررسی می شود. بدنبال آن تاثیر متقابل جنبش های اجتماعی و انتخابات با مرور تحولات پیرامون دو انتخابات ریاست جمهوری پیشین و با نگاهی به انتخابات مجلس پیش رو تبیین می شود.

بخش اول - جنبشهای اجتماعی را چگونه تحلیل کنیم؟

بخش دوم - رابطه سازمان های سیاسی و اعتراض های مردمی چگونه است؟

بخش سوم - شبکه های اجتماعی در بسیج سیاسی تسهیل کننده اند یا مانع؟

بخش چهارم - جنبشهای اجتماعی و انتخابات چگونه بر هم اثر می گذارند؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.