ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه پیشنهاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را رد کرد

در حالی که پیش از این ترکیه منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را مطرح کرده بود و آنگلا مرکل نیز گفته بود در صورت توافق می‌توان دست به چنین کاری زد، روسیه این طرح را غیرقابل اجرا دانست.

روسیه با پیشنهاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه که آنگلا مرکل از آن حمایت کرد و ترکیه نیز خواهان ایجاد آن است، مخالفت کرد.

یک جنگنده روسی در پایگاه هوایی سوریه

گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ۱۷ فوریه / ۲۸ بهمن در مسکو گفت تصمیم به ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تنها با موافقت بشار اسد، رهبر سوریه و شورای امنیت سازمان ملل متحد قابل انجام است.

در شورای امنیت سازمان ملل روسیه حق وتو دارد.

نخستین بار ترکیه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه را مطرح کرد. یالچین آکدوغان، معاون نخست‌وزیر ترکیه در تلویزیون این کشور گفته بود در شمال سوریه باید در منطقه‌ای به وسعت ۱۰ کیلومتر هیچ درگیری‌ای صورت نگیرد.

در این منطقه شبه‌نظامیان کرد نیز مستقر هستند و ترکیه با آن‌ها در جنگ است.

آنگلا مرکل نیز روز دوشنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن در گفت‌وگو با روزنامه «اشتوتگارتر تسایتونگ» گفته بود که در شرایط کنونی در صورت توافق، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه که جنگنده‌های هیچ‌کدام از طرف‌های درگیری در آن اجازه پرواز نداشته باشند می‌تواند در حل بحران سوریه کمک کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.