ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویری از پناهجویان برنده جایزه «عکس مطبوعات جهانی» شد

عکس سیاه و سفید یک عکاس استرالیایی درباره پناهجویان با عنوان «امید به زندگی بهتر» جایزه «عکس مطبوعات جهانی» در سال ۲۰۱۵ را به‌دست آورد.

تصویر سیاه و سفیدی از یک پناهجو که نوزاد خود را از زیر سیم خاردار عبور می‌دهد، برنده جایزه «عکس مطبوعات جهانی» در سال ۲۰۱۵ شد.

یک پناهجو نوزاد خود را از زیر سیم خاردار عبور می‌دهد. «امید به زندگی بهتر» اثر وارن ریچاردسون، عکس استرالیایی برنده اصلی جایزه «عکس مطبوعات جهانی» در سال ۲۰۱۵

سازمان‌دهندگان جایزه «عکس مطبوعات جهانی» روز پنج‌شنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن در آمستردام برندگان بخش‌های مختلف عکس‌های مطبوعاتی سال ۲۰۱۵ را معرفی کردند.

عکسی سیاه و سفیدی با عنوان «امید به زندگی بهتر»، اثر وارن ریچاردسون، عکس استرالیایی برنده اصلی جایزه «عکس مطبوعات جهانی» در سال ۲۰۱۵ شد.

ریچاردسون این عکس را در «روسکه» واقع در مرز مجارستان و صربستان گرفته است.

فرانسیس کوئن، مدیر بخش عکس خبرگزاری فرانسه که امسال رئیس هیأت داوران «عکس مطبوعات جهانی» بود گفت این اثر وارن ریچاردسون «بیان ساده قدرت»، به‌ویژه با «نماد قوی سیم‌های خاردار» است.

فرانسیس کوئن افزود هیأت داوران بر این نظر است که این تصویر «همه چیز را در خود دارد» تا نمای بصری قوی از «آن‌چه بر پناهجویان می‌رود» را نشان دهد.

وان والس، معاون مدیر بخش عکس شبکه الجزیره در آمریکا این عکس را به‌دلیل «قدرت فوق‌العاده‌اش» ستود.

وارن ریچاردسون به‌مدت پنج روز با پناهجویان در «روسکه» به‌سر برد و در شب ۲۸ اوت ۲۰۱۵، هنگامی که پناهجویان از سیم‌های خاردار عبور می‌کردند این عکس را گرفت.

ریچاردسون در باره این شب به سایت جایزه «عکس مطبوعات جهانی» گفت: «ما تمام شب را با پلیس موش و گربه بازی کردیم. ساعت سه صبح بود که من این عکس را گرفتم و چون پلیس در پی یافتن پناهجویان بود نمی‌توانستم از فلش استفاده کنم.»

او این عکس را با کمک نور ماه از این پدر و نوزادش گرفته است.

«عکس مطبوعات جهانی» یک سازمان مستقل از دولت‌ها و مردم‌نهاد است که در سال ۱۹۵۵ در هلند بنیان گذاشته شد. مهم‌ترین هدف سازمان «عکس مطبوعات جهانی» حمایت از عکاسان خبری حرفه‌ای در جهان است.

در سال‌های گذشته این سازمان به یک نهاد مرجع در عکاسی خبری تبدیل شده است.

«عکس مطبوعات جهانی» برای دستیابی به اهدافش هر سال جایزه معتبری در زمینه فتوژورنالیسم برگزار می‌کند. این جایزه گسترده‌ترین جایزه عکس خبری در جهان است.

آثار برگزیده در جایزه «عکس مطبوعات جهانی» در قالب نمایشگاه‌های سیار، در بیش از ۸۰ شهر در نقاط مختلف جهان به نمایش گذاشته می‌شوند. بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه‌ها دیدن می‌کنند. همزمان، سالنامه‌ای هم از عکس‌های برگزیده انتشار می‌یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افسانه

    البته یک عکاس ایرانی هم بین عکاسان منتخب ورلدپرس هست. عجیبه که هیچ اشاره ای به این خبر نمی کنید. فکر می کنم ایشون اولین زن ایرانی باشن که بین برنده های ورلدپرس هستن http://www.worldpressphoto.org/collection/photo/2016/daily-life/zohreh-saberi