ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پیشرفت‌های آهسته‌ در سیاست پناهجویی اروپا دیده می‌شود»

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا همچنان از سیاست مشترک اتحادیه اروپا در برابر بحران پناهجویی دفاع می‌کند. او نسبت به اتخاذ سیاست مشترک اتحادیه اروپا در این‌باره خوش‌بین است.

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا همچنان از سیاست مشترک اتحادیه اروپا در برابر بحران پناهجویی دفاع می‌کند. او نسبت به اتخاذ سیاست مشترک اتحادیه اروپا در این‌باره خوش‌بین است.

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا و عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان

شولتس در گفت‌وگو با رادیو آلمان گفت راه درست، راه حل مشترک در قبال مسأله پناهندگی در اروپا است.

این سیاستمدار عضو حزب سوسیال دمکرات آلمان افزود: «متأسفانه تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این اراده مشترک همراه نیستند.»

در برابر بحران پناهجویی در اتحادیه اروپا برخورد دو گانه‌ای وجود دارد. گروهی از کشورها همچون آلمان از اتخاذ سیاست مشترک و سهمیه‌بندی پناهجویان در اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و گروهی دیگر، به‌ویژه کشورهای اروپای مرکزی سعی در پیشبرد سیاست ملی در مسأله پناهندگی را دارند و با سهمیه‌بندی پناهجویان مخالفند.

با این حال مارتین شولتس معتقد است که در این زمینه به آرامی تحولات مطمئنی در شرف انجام است.

رئیس پارلمان اروپا گفت: «حتی کسانی که تاکنون معترض بوده‌اند شروع به درک این مسأله کرده‌اند که اگر اروپا سیاست مشترکی برنگزیند اعتبار خود را از دست خواهد داد.»

از روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن نشست اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویی در بروکسل آغاز شده است.

پس از پایان نخستین روز مذاکرات، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که از سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پناهندگان حمایت می‌کند گفت‌وگوهای تاکنونی را مثبت ارزیابی کرد.

او پنج‌شنبه شب گفت ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از برنامه مشترک با ترکیه برای اولویت بخشیدن به امنیت مرزهای بیرونی اروپا تأکید کرده‌اند. در آغاز ماه مارس نشست ویژه‌ای با ترکیه در این زمینه برگزار خواهد شد.

روز پنجشنبه لهستان، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک، چهار کشور اروپای مرکزی، معروف به گروه «وایسگراد» (یا ویشه‌گراد)، یک ماه به ترکیه فرصت دادند تا همان‌طور که با اتحادیه اروپا توافق شده است، تعداد پناهجویان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: کشورهای اروپای مرکزی برای کاهش تعداد پناهجویان مدت تعیین کردند

نشست اتحادیه اروپا صبح امروز جمعه ۱۹ فوریه / ۳۰ بهمن از سر گرفته خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.