ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لخ والسا اتهام همکاری با سازمان امنیت لهستان را رد کرد

لخ والسا، رئیس‌جمهور پیشین لهستان و از رهبران سندیکای «همبستگی» در دوران حکومت کمونیستی در این کشور، اتهام همکاریش با سازمان امنیت در دهه ۱۹۷۰ را تکذیب کرد.

لخ والسا، رئیس‌جمهور پیشین لهستان و از رهبران سندیکای «همبستگی» در دوران حکومت کمونیستی در این کشور، اتهام همکاریش با سازمان امنیت در دهه ۱۹۷۰ را رد کرد.

لخ والسا، رئیس‌جمهور پیشین لهستان و از رهبران سندیکای «همبستگی» در دهه ۱۹۸۰

والسای ۷۲ ساله در وبلاگی نوشت که در ماه دسامبر ۱۹۷۰ فعالیت در سازمان امنیت لهستان را آغاز نکرده و پس از آن نیز هیچگاه با این سازمان همکاری نکرده است.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن مؤسسه یادبود ملی لهستان اعلام کرد که اسنادی به‌دست آورده است که بر اساس آن‌ها لخ والسا در بازه زمانی ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ با سازمان امنیت کشور همکاری می‌کرده است. این اسناد در ۲۷۹ صفحه تنظیم شده‌اند.

والسا نوشت: «من نه هیچگاه پولی گرفته‌ام و نه هرگز، چه گفتاری و چه نوشتاری، گزارشی در مورد کسی داده‌ام.»

لخ والسا در دهه ۱۹۸۰

در همین حال او افزود که «یک اشتباه» صورت داده اما درباره این «اشتباه» توضیح بیشتری نداد و تنها به این بسنده کرد که «مردی که مرتکب این کار شده و واقعیت را می‌تواند روشن کند هنوز زنده است و من روی او حساب می‌کنم.»

لخ والسا در دهه ۱۹۸۰ اعتصابات کارگران کشتی‌سازی بندر گدانسک را رهبری کرد و طی یک دهه حکومت کمونیستی لهستان را با چالش بزرگی روبه‌رو ساخت.

او در سال ۱۹۸۳ جایزه صلح نوبل را به‌دست آورد و پس از تحولات بلوک شرق به‌مدت پنج سال رئیس جمهوری لهستان شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.