ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت اصلاح‌طلبان از ۶۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان

در این فهرست نام کاندیداهای مورد اصلاح‌طلبان در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، ایلام و سمنان نیامده است اما اصلاح‌طلبان گفته‌اند «به زودی» لیست خود را در این چهار استان نیز اعلام می‌کنند.

شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، فهرست ۶۲ نفره‌ای از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری مورد حمایت خود را منتشر کرد.

سایت گام دوم، پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، جمعه ۳۰ بهمن نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان را برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۲۷ استان معرفی کردند.

در این فهرست نام کاندیداهای مورد اصلاح‌طلبان در استان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، ایلام و سمنان نیامده است اما اصلاح‌طلبان گفته‌اند «به زودی» لیست خود را در این چهار استان نیز اعلام می‌کنند.

اصلاح‌طلبان در حالی از ۶۲ نامزد انتخابات خبرگان حمایت کرده‌اند که کاندیداهای اصلی شان از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند.

شورای نگهبان از میان ۸۰۱ داوطلب شرکت در انتخابات خبرگان، صلاحیت ۶۴۰ نفر را رد و تنها صلاحیت ۱۶۱ نامزد را برای رقابت بر سر ۸۸ کرسی مجلس خبرگان تأیید کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از نامزدهای انتخابات خبرگان به شدت از عملکرد شورای نگهبان در ردصلاحیت‌های نامزدهای خبرگان انتقاد کرد و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل گفت، منتقدان شورای نگهبان «ملتفت نیستند».

پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند جاری برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز در مقابل گفت، منتقدان شورای نگهبان «ملتفت نیستند». چون اگر «ملتفت بودند» به دستور ایشان در حبس به تلف رفته و  برای همیشه «متلف شده بودند». 

  • nader

    اصلاح‌طلبان در نخستین گام تبلیغاتی از انتشار تصاویر نامزد‌های مورد حمایت خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خودداری کردند. در این دو فهرست نام برخی «آمران قتل‌های زنجیره‌ای» و متقاضیان اعدام میرحسین موسوی و مهدی کروبی دیده می‌شود. برخی از مهم‌ترین نامزد‌های مورد حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خبرگان: - یوسف طباطبایی‌نژاد٬ نماینده علی خامنه‌ای در اصفهان - مرتضی مقتدایی٬ قاضی دادگاه‌های انقلاب - هاشم حسینی بوشهری٬ مجری سیاست‌های علی خامنه‌ای در حوزه‌های علمیه - محمدعلی موسوی جزایری٬ نماینده علی خامنه‌ای در استان خوزستان - غلامعلی نعیم‌آبادی٬ نماینده علی خامنه‌ای در استان هرمزگان - علی رازینی٬ رئیس سابق دادگاه ویژه روحانیت - غیاث‌الدین طه‌محمدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در همدان

  • naseem

    محمد ملکی: ."....من در انتخاباتی که توسط سپاه و منصوبان ولی فقیه مهره چینی شده است شرکت نمی کنم، اگر چه بعضی خیال پردازانه می گویند شرکت در انتخابات گامی است به سوی دموکراسی! سئوال من از آنها این است شرکت در کدام انتخابات؟ انتخابات آزاد با تمام شرایط آن یا انتصابات؟ باید از این جماعت پرسید شما در این ۳۷ سال با شرکت در انتخابات نظام ولایی چقدر به آزادی نزدیک شده اید؟ خودمان را فریب ندهیم و با اعمال و رفتارمان عمر نظام ولایی را طولانی نکنیم.در پایان باید تاکید کنم که تلاش معتقدین و ملتزمین به نظام ولایی برای اینکه نشان دهند مردم ایران تنها در دو دسته اصول گرایان (بنیاد گرایان) و اصلاح طلبان (استمرارطلبان) خلاصه می شوند بزرگترین ظلم به ملت ایران است. آیا جز این دو گروه بقیه ی مردم بحساب نمی آیند و گروههای خارج از این دو دسته همه گروهک و غیرخودی هستند و هیچگونه حق و حقوقی ندارند؟ آیا به بخش بزرگی از مردم که به انتخابات شما بی تفاوت هستند و نمی خواهند در این خیمه شب بازی شرکت کنند حق اظهار نظر و نقد و انتقاد می دهید یا با برچسب های های گوناگون آنها را از میدان بیرون می کنید؟ بس کنید!

  • Farid

    شوی از قبل شکست خورده ! خبرگان در چی ؟ رد صلاحیت کردن مردم ؟!

  • faryad

    مگر با انتخابات چیزی در مملکت ولایت فقیه عوض میشود؟! سبز و بنفش امدند و مجلس نخودی ماند و دولت هم تدارکاتچی ! بیخود مردم را چندباره فریب ندهید. تنها راه تحریم کامل انتخابات ؟! فیلتر استصوابی است!