ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: امروز نوبت کارگران برای آغاز برجام دوم است

روحانی گفت: «دولت امروز کشورا را با نفت ۲۵ دلاری مدیریت می‌کند» و اضافه کرد که دولت کاری کرده است که حقوق بازنشستگان کارگر حدود ۶۵ درصد افزایش یابد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در گردهمایی کارگران و آینده اقتصاد ایران گفت: «امروز نوبت کارگران و کارآفرینان عزیز ما است. امروز روزی است که همه باید دست به دست هم دهیم و گام دوم و برجام دوم را آغاز کنیم».

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روحانی شنبه اول اسفند در جمع کارگران گفت که وعده دولت به آنها این بود که «مشکلات بزرگ از پیش پای این مردم برداشته شود» و با اجرایی شدن برجام «امروز راه برای فعالیت باز شده است».

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر این که «راهی جز کار و سرمایه‌گذاری وجود ندارد» گفت: «سرمایه و تکنولوژی باید به این کشور بیاید تا فضای کار و فعالیت برای کارگران ایرانی مهیا شود».

روحانی با بیان این که نفت بشکه‌ای ۱۴۷ دلار مشکل اشتغال مردم ایران را حل نکرد گفت: «دولت امروز کشورا را با نفت ۲۵ دلاری مدیریت می‌کند» و اضافه کرد که دولت کاری کرده است که حقوق بازنشستگان کارگر حدود ۶۵ درصد افزایش یابد.

دستمزد کارگران در سال ۹۴، ۷۱۲ هزار تومان تعیین شد. غلام‌رضا عباسی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران سه‌شنبه هفتم مهرماه خبر داد که هزینه ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

بر پایه اعلام مرکز آمار ایران در سال ۹۳، هزینه ماهیانه یک خانوار شهری چهار نفره بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزارتومان بود اما دستمزد کارگران ۶۰۹ هزار تومان تعیین شد.

علی اصغر بیات، سخنگوی دولت دی‌ماه سال جاری اعلام کرد که ۵۵ درصد از بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی «حداقل بگیر» هستند. به گفته او بر اساس ماده ۴۱ قانون کار حقوق بازنشستگان نباید از حداقل حقوق یک کارگر عادی کمتر باشد.

حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت کار پیش از این اعلام کرده بود که از سال ۸۴ تاکنون قدرت خرید کارگران دو سوم کاهش پیدا کرده است.

بیش از نیمی از کارگران ایران حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند.

انتخاب کاندیداهایی که دغدغه‌شان رونق اقتصادی است

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر لزوم شرکت «همه ملت ایران» از جمله کارگران و بانوان در انتخابات هفتم اسفند گفت: «کسانی را انتخاب کنیم که در فکر رشد اقتصادی کشور باشند و دغدغه آن‌ها منافع و مصالح ملی باشد».

روحانی گفت: «ما در شرایطی هستیم که باید با کار و تلاش و جذب سرمایه و تکنولوژی و گشودن دروازه صادرات موجب رونق اقتصاد و رشد و توسعه باشیم».

او گفت: «امروز همه چشم‌ها به ایران دوخته شده و چشم همه کشورهای منطقه و همچنین ابرقدرت‌های جهانی به صف‌های طولانی‌تر و مشارکت بیشتر مردم ایران در انتخابات است. چرا که این مشارکت راه را برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی هموار می‌کند».

رئیس جمهوری ایران، ۲۴ بهمن در مجمع سالیانه بانک مرکزی نیز گفت که شرکت «پرشور» در انتخابات نه تنها «بر ملت ما» تأثیرگذار است، بلکه «بر روی منطقه، جهان و دید آنها نسبت به جهان تأثیر خواهد گذاشت».

روحانی با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره انتخاب نمایندگانی که «از توسعه دشمن آگاهند» گفت: «ملت ما نخواهد گذاشت کلام رهبری روی زمین بماند».

رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۸ بهمن در دیدار با گروهی از آذربایجانی‌ها گفت: «دشمن با یک برنامه‌ریزی خاص برای انتخابات، به‌دنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است».

غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان نیز گفت که شماری از نامزدهای انتخابات می‌خواهند با «نفوذ» در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، «نظام را از درون تهی سازند تا دست دشمنان برای تعرض باز شود».

روحانی درباره انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری گفت که باید کسانی را «انتخاب کنیم که در روز مبادا بهترین فرد را برای رهبری کشور و نظام برگزینند».

او هفته گذشته نیز نطق انتخاباتی خود در رادیو بر «انتخابی بودن رهبری ایران» تأکید کرد.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ایران هم‌زمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفند برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.