ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند تصور اشتباه پیرامون ناقص‌سازی اندام جنسی زنان

رایحه مظفریان- در ایران، در پاره‌ای از مناطق ناقص سازی جنسی زنان رواج دارد.

این مطلب کوتاه برای تغییر نگرش‌های غلط نسبت به سنت ختنه دختران یا به عبارت صحیح تر ناقص سازی
جنسی زنان و همچنین درخواست از دولت‌های جهان و به ویژه دولت ایران برای پایان دادن به تداوم این عمل در نظر گرفته شده است. در ایران، در پاره‌ای از مناطق ناقص سازی جنسی زنان رواج دارد.

۱۷ بهمن سالروز جهانی جلوگیری از ناقص سازی جنسی زنان

ریشه کنی ناقص سازی جنسی زنان در ایران نیازمند تلاش و کوشش سازمانی و مردمی است. در ایران، بیش از ده سال است که پژوهشگران متعددی در این زمینه مشغول فعالیت و پژوهش هستند. کمپین گام به گام تا توقف ناقص سازی جنسی زنان در ایران (Stop FGM Iran) تلاش کرده است با شعار “حتی یک قربانی هم زیاد است” و نماد گل شقایق بازتابی باشد از فعالیت‌هایی که در جهان، خاورمیانه و به ویژه در ایران در حال انجام است.

بسیاری از مردم همچنان با اعتقاد به کلیشه‌های نادرست و انگیزه‌های اشتباه به تداوم ناقص سازی جنسی زنان دامن می‌زنند. برخی دیگر، بدون آگاهی کافی نسبت به انجام دهندگان موضع گیری‌های تندی دارند به عنوان مثال این افراد معتقدند که ختنه دستور دین اسلام و یا میراثی از اعراب است. در ۱۳ مورد برشمرده در زیر تلاش شده تا کلیشه‌های نادرست جای خود را به ایجاد ذهنیت‌های منطقی و درست بدهند.

 ادامه مطلب را در تریبون زمانه بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.