ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن خمینی: امروز نگاه من به آینده است

حسن خمینی درباره رد صلاحیت دوباره خود از سوی شورای نگهبان گفت که در مورد «مسائل گذشته» در «فرصتی مناسب به تفصیل» سخن خواهد گفت

حسن خمینی، نوه روح‌الله خمینی، درباره رد صلاحیتش برای نامزدی انتخابات خبرگان گفت: «امروز نگاه من به آینده است».

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، حسن خمینی، شامگاه شنبه اول اسفند در دیدار با شماری از مدیران و فعالان رسانه‌ای ایران گفت: «به فهم مردم اعتماد کنیم و بدانیم که نمی‌توان آنان را فریب داد و حتی اگر در موضوعی نقطه مبهمی وجود داشته باشد حقایق روزی برای همگان عیان خواهد شد».

حسن خمینی درباره اعتراضات به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان گفت کسانی که به برخی روند‌ها شکایت دارند، باید اعتراض خود را «در آینده» دنبال کنند «اما این هفته باید در میان همین بزرگواران حاضر به انتخاب بهتریم و لایق‌ترین افراد اقدام کنند».

او درباره رد صلاحیت دوباره خود از سوی شورای نگهبان گفت که در مورد «مسائل گذشته» در «فرصتی مناسب به تفصیل» سخن خواهد گفت و اضافه کرد: «امروز نگاه من به آینده است و در این راستا آنچه باید مورد توجه ما باشد انتخابات هفتم اسفند است که اهمیت بالایی دارد».

شورای نگهبان اعتراض حسن خمینی، کاندیدای رد صلاحیت‌شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نپذیرفت و دوباره او را رد صلاحیت کرد.

او در واکنش به ردصلاحیتش گفته بود از این‌که رد صلاحیت شده «متعجب است».

حسن خمینی به دلیل «شرکت نکردن در امتحان اجتهاد» رد صلاحیت شده اما شمار دیگری از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان بدون شرکت در این امتحان تایید شده‌اند.

احیای ارزش‌ها و ظواهر دینی

حسن خمینی با تأکید بر این که حضور در انتخابات «یک وظیفه نسبت به گذشتگان» است گفت: «امروز جهات دینی در جامعه کمرنگ شده و باید ظواهر دینی را پاس بداریم».

او در ادامه گفت با شرکت در انتخابات «اجازه ندهیم انقلاب و ارزش هایی همچون دین داری، مردمسالاری، ظلم ستیزی، حق مداری، صداقت، اعتلای نام اسلام و ایران که آنها برایش تلاش کردند، به تعبیر امام به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد».

علی خامنه‌ای، برخی از مقامات ارتشی و سپاهی و شماری از اصول‌گرایان نسبت به احتمال ورود «عوامل نفوذی دشمن» به مجلس شورای اسلامی و خبرگان ابراز نگرانی کرده‌اند.  این گروه، حسن خمینی و اکبر هاشمی رفسنجانی، نامزد مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان اصلاح‌طلب را نقد می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۸ بهمن در دیدار با گروهی از آذربایجانی‌ها گفت: «دشمن با یک برنامه‌ریزی خاص برای انتخابات، به‌دنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است».

غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان نیز گفت که شماری از نامزدهای انتخابات می‌خواهند با «نفوذ» در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، «نظام را از درون تهی سازند تا دست دشمنان برای تعرض باز شود».

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ایران هم‌زمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفند برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    توف به اون انقلاب و نظام اسلامی همگی شما غارتگران به یک زنجیر ختم می شوید امان از دست این مردم