ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین نورانی‌نژاد با پایان دوران محکومیت آزاد شد

این عضو گروه مشاوران محمد خاتمی، اسفند ۹۲ برای دیدن فرزند خود به ایران برگشته بود که دوباره دستگیر شد.

حسین نورانی‌نژاد، دبیر پیشین کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی، پس از پایان دوران محکومیت، یکشنبه دوم اسفند آزاد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اردیبهشت ۹۴ برای اجرای حکم به زندان اوین رفته بود. او اردیبهشت ۹۳ در منزل مسکونی خود دستگیر شد و در شامگاه دوشنبه ۲۶ خرداد با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

نورانی نژاد یک بار پیش از این در شهریورماه سال ۱۳۸۸نیز بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شده بود.

این فعال سیاسی در شهریورماه سال ۱۳۸۹پس از گذراندن یک سال محکومیت در بند ۳۵۰زندان اوین، آزاد شد و پس از آن در استرالیا و مالزی اقامت داشت. او از سال ۲۰۱۳ در رشته حقوق بشر و دموکراتیزاسیون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سیدنی استرالیا به تحصیل مشغول بود.

این عضو گروه مشاوران محمد خاتمی، اسفند ۹۲ برای دیدن فرزند خود به ایران برگشته بود که دوباره دستگیر شد.

در زمان غیاب او پرونده جدیدی برای او تشکیل شده بود. نورانی‌نژاد ۲۰ خرداد ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به شش سال حبس تعزیری محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر این حکم به یک سال حبس کاهش یافت.

نورانی‌نژاد علاوه بر فعالیت سیاسی، نویسنده و روزنامه‌نگار است و کتابی با نام «عاشورا در گذار به عصر سکولار» تألیف کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.