ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نمایندگانی انتخاب کنیم که بار رهبری را کم کنند»

نظامیان و نامزدهای جبهه محافظه‌کاران رقبای انتخاباتی خود را «عامل دشمن» می‌دانند و در تبلیغات انتخاباتی رمزگشایی از سخنان علی‌ خامنه‌ای را به عنوان یک راهکار در پیش گرفته‌اند.

فرماندهان نظامی و نامزدهای همسو با نظامیان در فاصله چهار روز تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، همچنان نامزدهای رقیب خود را به «خط‌گیری از دشمن» و «تلاش برای نفوذ در ارکان نظام» متهم می‌کنند و از مردم می‌خواهند که در انتخابات دقت کنند تا «مجلسی همسو با رهبر جمهوری اسلامی» شکل بگیرد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس و از فرماندهان پیشین سپاه و محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج

در ادامه موضع‌گیری نظامیان در باره انتخابات، فرمانده پدافند غیرعامل کشور گروهی از نیروهای سیاسی داخل ایران را به تبعیت از انگلیس متهم کرد و گفت که نظام جمهوری اسلامی هرگونه تهدید و تحریکی را با قدرت نرم پاسخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، غلامرضا جلالی شامگاه شنبه یکم اسفند «تضعیف ولایت فقیه و طرح شورای رهبری» را "برنامه دشمن" خواند و گفت: «هرکسی که به هر دلیل و با هر انگیزه‌ای تلاش کند که مولفه رهبری و شخص رهبری در کشور ما ضعیف شود، حتما درون استراتژی دشمن بازی کرده است».

او جمهوری اسلامی را «ابرقدرت نرم جهان» دانست که علاوه بر «قدرت تسلیحاتی و نرم‌افزارهای جنگی» دارای «قدرت نرم» است و گفت: «قدرت نرم یعنی نفوذ کلام رهبری در دنیا و کشور».

جلالی با اشاره به سرکوب اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، مدعی شد که جمهوری اسلامی این اعتراض‌ها را با «قدرت نرم» سرکوب کرده است. او تاکید کرد: «ما قادریم هر نوع تهدید در کشور و منطقه را صرفا با قدرت نرم پاسخ دهیم، ما هر حادثه‌ای را حتی بلوای امنیتی مانند «فتنه ۸۸» را با قدرت نرم یعنی با حضورمردم حل کرده و پاسخ می‌دهیم.»

او رهبر جمهوری اسلامی را پایه اصلی «قدرت نرم جمهوری اسلامی» دانست و «کسانی که در جریان انتخابات مسئله رهبری شورایی یا رهبری نظارت پذیر را مطرح می‌کنند، یا کسانی که صلاحیت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند، هماهنگ با استراتژی دشمن» نامید.

جلالی بریتانیا را به «تشکیل یک قرارگاه برای مقابله با حرکت انتخابات در ایران» متهم کرد و گفت که «باید نگاه کنیم به سرانگشتان رهبری ببینیم کدام سمت را نشان می‌دهد.»

این مقام نظامی همچنین توصیه کرد که «برای انتخاب یک نماینده اصلح که مقام رهبری برای تهران اشاره نمودند این بود که به لیست رای بدهیم نه به فرد».

مجلسی بسازیم که بار رهبری را کم کند

اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم عصر یک‌شنبه دوم اسفند در همایش انتخاباتی اصول‌گرایان تهران گفت «باید با دقت نمایندگانی انتخاب کنیم که بار رهبری را کم کنند».

کوثری که پیش از این فرمانده لشگر ۲۷ سپاه محمد رسول‌الله و جانشین قرارگاه ثار‌الله تهران بوده است، انتخابات ۹۴ را حساس‌تر از دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق دانست و مدعی شد که «دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی امروز به صراحت وارد صحنه شده و مثلا می‌گویند که به آقای هاشمی رای بدهید و به به آقایان جنتی، یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی رای ندهید.»

او رهبر جمهوری اسلامی را فردی دانست که در برابر «هیچ‌کس، هیچ فشار و زوری امتیاز نمی‌دهد و تسلیم نمی‌شود». به گفته کوثری، خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ هم اعلام کرده بود که «من امتیاز بده نیستم.»

مبادله جیسون رضائیان با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین شامگاه یکشنبه دوم اسفند بخشی از نیروهای سیاسی و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را به همسویی با انگلیس و امریکا متهم کرد و گفت: «انگلیس به فکر تشکیل مجلسی است که از طریق آن بتواند قراردادهای استعماری نفتی با ایران امضا کند و قاسم سلیمانی را در تهران زمین‌گیر کند».

او مدعی شد: «دشمن به دنبال این است که مجلس ایران به دست افرادی بیفتد که به فکر تعامل با آمریکا هستند تا این گونه به خواسته‌های خودش دست پیدا کند.» او حضور در انتخابات را «به منزله شرکت در جنگ نرم» دانست: «از این طریق می‌توان یک سیلی محکم به انگلیس و دشمنان انقلاب زد تا هرگز در امور داخلی کشور دخالت نکنند.»

نقدی همچنین با اشاره به آزادی جیسون رضائیان خبرنگار ایرانی – آمریکایی، گفت که «بازپس گیری یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار از اموال بلوکه شده ایران محصول عملیات موفق اطلاعات سپاه در دستگیری جیسون رضائیان بود.»

جیسون رضائیان خبرنگار ایرانی- ـمریکایی روزنامه واشنگتن پست اردیبهشت دو سال پیش در تهران بازداشت و به جاسوسی برای آمریکا متهم شد که پس از به جریان افتادن برجام، دی ماه ۹۴ آزاد شد. وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که او و چند زندانی دو تابعیتی دیگر به دلیل مصالح ملی و آزاد شدند. اما روزنامه وطن امروز چند روز بعد مدعی شد که جمهوری اسلامی جیسون رضائیان را در برابر آزادسازی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش در امریکا آزاد کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    خوب ! شما باید بفرمایش رهبر معظم مسلمین جهان دشمن را بشناسید. دشمن اصلی را که ملت فتنه گر ایران باشد را خوب بشناسید! این همه هیاهو و دشمن دشمن گفتن و آدرس را عوضی دادن برای این است که حواس دشمن اصلی (یعنی ملت فتنه گر ایران) پرت شود، یا به سمت شمر و یزید در 1350 سال پیش یا به آن سر دنیا ! اکنون هم که برادر پوتین رئیس مافیای روس با ولی امر مسلمین جهان (آیت اله سید علی اف) عقد برادری را استوارتر کرده باید دشمن اصلی یعنی مردم فتنه گر ایران بیش از پیش سرکوب شود تا اسلام آقایان (که همان نظام مقدس باشد) پیروزتر از سابق شود !