ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی مدارس و ادارات دولتی خوزستان به‌دلیل گرد و غبار

ستاد بحران استان خوزستان خبر داد که به دلیل توفان گرد و غبار و افزایش آلودگی‌ هوا، مدارس و ادارات دولتی این استان امروز دوشنبه سوم اسفند تعطیل هستند.

ستاد بحران استان خوزستان خبر داد که به دلیل توفان گرد و غبار و افزایش آلودگی‌ هوا، مدارس و ادارات دولتی این استان امروز دوشنبه سوم اسفند تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، ستاد بحران استان خوزستان مدارس و ادارات ۱۵ شهرستان این استان را تعطیل اعلام کرده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان در نشست ستاد بحران گفت که میزان آلودگی هوا دیروز در اهواز به ۹ هزار و ۹۷۷ میکروگرم بر مترمکعب (۶۶ برابر حد مجاز) و در آبادان به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

همچنین به‌گفته کوروش بهادری، مدیرکل هوا‌شناسی استان خوزستان، منشاء توفان گرد و غبار در خوزستان «کانون‌های داخل استان در اطراف رامهرمز و اهواز و ماهشهر بوده است.»

توفان گرد و غبار که از روز شنبه اول اسفند در استان خوزستان آغاز شده، روز یکشنبه نیز باعث تعطیلی مدارس هشت شهرستان در این استان شده بود.

روز گذشته نیز موج تازه ریزگرد‌ها باعث آلودگی هوا، افزایش میزان آلاینده‌ها، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اختلال در رفت و آمد در شماری از استان‌های غربی ایران شد.

مقام‌های محیط زیستی ایران منشاء این گرد و غبار را کشور عراق عنوان می‌کنند. اما تحقیقات اقلیمی چیز دیگری را نشان می‌دهد. در سال‌های اخیر به اثبات رسیده که تنها بخش کوچکی (حدود ۳۰ درصد) از گرد و غبار موجود در ایران از کشورهای دیگر ناشی می‌شود.

عوامل داخلی متعددی از قبیل نابودی تالاب‌ها، خشک شدن دشت‌ها، سدسازی‌های گسترده، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و استمرار خشکسالی، به همراه کاهش بارندگی و رطوبت خاک، مدت‌هاست بخش‌هایی از ایران را دچار بحران ناشی از گرد و غبار کرده است.

چندی پیش معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته بود که هیچ مسئولی نمی‌تواند قول بر طرف شدن مشکل گرد و غبار و ذرات معلق را بدهد و بهتر است مردم با این مشکل کنار بیایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.