ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار توکلی به رفسنجانی: انگلیس صریحاً از شما حمایت می‌کند

اصولگرایان هر روز بیش‌تر بر «توطئه جدید انگلیس» در انتخابات تأکید می‌کنند. احمد توکلی یکی از این افراد به هاشمی رفسنجانی هشدار داده است که چون «انگلیس صریحاً از او حمایت می‌کند»، او باید مرزبندی خود را روشن کند.

احمد توکلی به اکبر هاشمی رفسنجانی نسبت به آن‌چه «حمایت صریح انگلیس» از او نامیده هشدار داد. او به هاشمی رفسنجانی گفته است با مد نظر قرار دادن سرنوشت میرحسین موسوی نسبت به این «حمایت» موضع‌گیری کند.

احمد توکلی از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته است «پاسخ در خوری» به انگلیس بدهد تا «گرفتار اتهام» نشود.

احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس ایران در نامه خود خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای مجلس خبرگان از «دخالت آشکار انگلیس» و «حمایت» این کشور از لیست انتخاباتی او سخن گفته و نسبت به تکرار رویدادهایی مشابه آن‌چه در سال ۱۳۸۸ رخ داد، به هاشمی رفسنجانی هشدار داد.

او نوشته است: «وقاحت انگلیس در دخالت آشکار انتخاباتی چنان تکان‌دهنده است که اگر همه نیروهای وطن‌دوست و شخصیت‌های نظام در برابر آن نایستند، دیر یا زود خانه سِدان برپا می‌شود و دیگ‌های پلو در سفارت انگلستان برای غرب‌زدگان، روشنفکرنمایان و عوامل ضدانقلاب که به سفارت پناهنده می‌شوند و یا کسانی که ناخواسته و نادانسته به این وادی خیانت کشیده شوند، بار گذاشته خواهد شد.»

پیش از او حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز گفته بود که حمایت دولت انگلیس از یک لیست انتخاباتی، «هشداردهنده» و یادآور دیگ پلوی سفارت انگلیس در زمان مشروطیت است.

توکلی با اشاره به سخنان مکرر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درباره «نفوذ دشمن» در انتخابات، از هاشمی رفسنجانی خواسته است تا در این‌باره با خامنه‌ای «همراهی فعال» داشته باشد چرا که به‌گفته او «در یک گردنه بسیار مهم، یکی از کثیف‌ترین و خبیث‌ترین دشمنان» به‌طور آشکار در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان «دخالت می‌کند».

احمد توکلی از هاشمی رفسنجانی خواسته است تا «چنان سیلی‌ای به چهره پلید انگلیس بزند» که نه‌تنها انقلابیون را برانگیزد، بلکه مردم را نسبت به این «خطر بزرگ» هوشیار کند.

او همچنین با توسل به این گفته آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران که گفته بود «اگر دشمن از کسی تعریف کرد فرد باید به خودش بنگرد که چه کرده»، به هاشمی رفسنجانی گفته است: «حالا سخن از تعریف نیست، بلکه صریحاً از جنابعالی و فهرست انتخاباتی ذی‌ربط پشتیبانی می‌کنند و از مردم ایران می‌خواهند که به افراد مشخصی رأی بدهند و به افراد مشخص دیگری رأی ندهند.»

او از رفسنجانی خواسته است «پاسخ در خوری» بدهد تا «گرفتار اتهام» نشود.

احمد توکلی در پایان نامه خود به سرنوشت میرحسین موسوی، نخست‌وزیر پیشین ایران و کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و گفته است مسائل سال ۸۸ ابتدا داخلی بود اما بعد دشمنان دخالت کردند و موسوی را به «ستیز با قانون» کشاندند. موسوی اکنون در حصر خانگی به‌سر می‌برد.

او نوشته است: «برادرانه هشدار می‌دهم مسیری که می‌خواهند ما و شما را به آن بکشانند، آینده بهتری از مصیبت فتنه سال ۸۸ ندارد. شما سد این راه شوید.»

«دخالت انگلیس در انتخابات» به شعار تبلیغاتی تازه اصولگرایان در انتخابات تبدیل شده است تا به این طریق کسانی را که در جبهه آن‌ها قرار ندارند و می‌خواهند از طریق «رأی سلبی» در انتخابات شرکت کنند تضعیف کنند.

تقریباً اکثر چهره‌های اصلی اصولگرایان و گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران در روزهای اخیر در شیپور این تبلیغات دمیده‌اند.

آن‌ها ابتدا از «تغییر موضع دشمنان انقلاب»، از سیاست «تحریم انتخابات» به سیاست «شرکت در انتخابات» سخن گفتند و بعد با بهانه قرار دادن فعالیت‌های رسانه‌ای شبکه بی‌بی‌سی فارسی، تمامی این سیاست‌ها را زیر سر «انگلیس» دانستند و پیکان تبلیغات خود را به سوی بریتانیا کج کردند.

دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان روز هفتم اسفندماه جاری در ایران برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    تفو بر تو ای چرخ گردون ، تفو! معدن ، نه ! بل کوه "پلشت" شر و بلاهت و سفسطه و فراموشی و ترس و هراس جنون آمیز. هفتصد تا فیلتر گذاشته اند! خودی های مورد تایید "آدم کوتوله ی نامیرای قرن" رو گذاشته اند جلوی مردم تا از این منوی منزجر کننده گزینش کنند! اون وقت باز هم، توو همین معامله‌ی باطل، دببه در میارن. وا حیرتا! بعد آقا یادش می ره که همین مکانیزم "اینگیلیس" بود که امام راحل شون رو از کوچه پس کوچه های غربت ابدی ی نجف و نماز جماعت 10 نفره خوندن توو اوون جا نجات داد و تبدیل اشون کرد به رهبر کبیر خلق (چون آیات عظام توو نجف مث ریگ ریخته بودند، دیگه چیزی بیشتر به حاج آقا روح الله نمی رسید [خاطرات محمود دعایی]) گفتم کوه شر! اینگلیس کیه؟ ملکه شه که حال نداره یا جرات نداره دامنش رو جمع کنه؟ نخست وزیرشه؟ وزیر خارجه شه؟ یا سازمان خبرپراکنی بریتانیاست که هر وقت بخواد ، می تونه کاسه کوزه ی دولت و ملکه و هر اقتداری رو که خودشون بخوان بفرستن رو هوا؟ کدوم این ها ؟ اگه منظور آخریه باشه، رییس اش اوومده گفته ما همچین غلطی رو در نظر داریم که از فلان لیست حمایت کنیم؟ یا یکی از دبیران و سردبیران بی بی سی فارسی بوده؟ یا یکی از شرکت کنندگان یک میز گرد بی بی سی فارسی بوده؟ کدوم یکیشون بوده...؟ ــــــــــــــــــــ طرف به نونوای محله با عصبانیت گفت: چرا نونت این قدر کوچیکه؟ نونوا رو کرد به مشتریا و گفت: ملت می بینید که "داره علنا به امام فحش می ده! مرتیکه به امام فحش می دی! به امام فحش می دی! --------------------------------- روح امام راحل با این شاگردان موافق و موفق اش شاد!

  • a

    انگلیس از یک لیست انتخاباتی خاص حمایت نمی کنه! انگلیس حامی کل حکومت شماست همه ملت ایران می دونن که انقلاب کذایی شما به کمک انگلیس و رسانه معروفش بی بی سی پیروز شد انگلیس و بی بی سی دشمن رضا شاه مصدق نهاد پادشاهی استقلال ایران و همه وطن پرستان و آزادی خواهان ایرانی و ... بودند و هستند! انگلیس بزرگترین حامی خمینی و آخوندها و حکومتشون بوده و هست به هدف نابودی و تجزیه ایران ...

  • شهروند درجه سه

    دوستان ! شما اعتراض نکنید ! شما که بهتر از اینها انگلیس را نمی شناسید ! اینها اربابان خود را بهتر از شما می شناسند ! گویا یادتان رفته که آقای لاریجانی ( آن یکی برادر که رئیس شورای حقوق بشر اسلامی است) رفته بود با یکی از مقامات دولت انگلیس صحبت کرده بود که از ما در برابر خاتمی و اصلاح طلبان پشتیبانی کیند که برای شما (انگلیسی ها) بهتر است؟ شما تازه می خواهید به اینها درس انگلیسی شناسی بدهید ؟!

  • میترا

    آقای پزشکزاد یادت به خیر! چنان دایی جان ناپلئون و مش قاسم وطنی و مبارزات هوشمندانه آنها علیه "اینگیلیس های چش چپ" را برای ما بازگوکرده ای که در این دوران سیاه جلوداری بلاهت، وقاحت و شر هم می توانیم به افرادی چون همین آقای توکلی بخندیم و کمتر حرص بخوریم.

  • roozbeh

    وحشت از باخت احتمالی. اینها  رو مجبور  کرده به استفاده از تاکتیکهای نخ نما شده روی بیارن.  تهدید سر پوشیده یا بهترست بگویم نیمه علنی  برای اعتراض به تقلبی  که در پیش روست و اینکه با او در صورت اعتراض مثل موسوی و کروبی برخورد خواهد شد. واقعا وقاحت آقایان و رهبر شان را نشان میرهد که چگونه مدعی  آزاد ترین انتخابات هستنذ و روز روشن کاندیدای تائید شده توسط  خود را هم  تهمت زده وتهذید میکنند. البته میشه با استدال خودتان گفت که هدف انگلیس اینه  که با علم کردن  هاشمی و یارانش . انگلیس میخواد به عوامل  خودش یاری کنه که  آنها هاشمی  رو بدنام کنن  و عوامل پنهانی انگلیس  یعنی  (شیخ فضل اله نوری یا اصوال گراهای امروزی)خود شون رو کار بیان.  اینهم یه جور دیگش: کاندیدا های مزد بگیر روسیه به همراهی رهبر  دست نشانده روسیه  (پس رفت آمدها و ملاقات با رهبران روسیه و گرفتن آخرین دستورات)در  تلاش برای کنار زدن نیرو های مخالف خود..

  • حق بین

    چون بنا به ادعای توکلی و شریعتنداری انگلیس از یک لیست حمایت کرده است هاشمی باید چکار کند؟ از آن لیست انصراف دهد؟ به اعضای لیست بگوید که انصراف بدهند؟ به انگلیس بگوید که حمایت نکند؟ قطعا افراد حاضر در لیست مورد حمایت هاشمی از صافی شورای نگهبان گذشته و مورد تأیید آن شورا هستند. لذا نگرانی اصولگرایان در باره چیست؟ آیا آنها نگرانند که با حمایت انگلیس مردم به سمت این نامزدها سوق پیدا کرده و به آنها رإی بدهند؟ در این صورت آیا آنها معتقدند که اکثر مردم طرفدار و یا گوش به فرمان انگلیسند؟ آیا اصولگرایان قصد دارند در برابر اکثریت مردم بایستند؟