ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتایج یک نظرسنجی: مطالبات از مجلس آینده اقتصادی است

برپایه نتایج یک نظرسنجی بیش از نیمی از مردم کاهش نرخ بیکاری و رسیدگی به مشکلات قشر فقیر را از اساسی‌ترین اقدام‌های مجلس بعدی می‌دانند.

نتایج یک نظرسنجی در ایران نشان می‌دهد که کاهش بیکاری و رسیدگی به مشکلات قشر فقیر جامعه اصلی‌ترین مطالبه مردم از مجلس شورای اسلامی است.

براساس نتایج یک نظرسنجی که وب‌سایت خبری پویش منتشر کرد، ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان «کاهش بیکاری» را مهم‌ترین اقدامی دانستند که مجلس دهم شورای اسلامی باید پیگیری کند. ۱۸ درصد نیز مهم‌ترین اقدام مجلس بعدی را «رسیدگی به مشکلات قشر فقیر» دانستند. تنها دو درصد از پاسخگویان افزایش آزادی‌های مدنی را مهم‌ترین اقدام مجلس دهم عنوان کرده‌اند.

۳۷ درصد از جامعه نمونه آماری این نظرسنجی که براساس اعلام پویش در سراسر ایران و در سه دوره زمانی متفاوت صورت گرفته، براین باورند که حامیان دولت توان بیشتری برای حل مشکل بیکاری دارند و ۳۴ درصد نیز گفته‌اند که حامیان دولت بهتر از سایر گروه‌ها «می‌توانند به مشکلات قشر فقیر رسیدگی کنند».

نتایج این نظرسنجی بیانگر این است که اکثریت مجلس دهم در اختیار حامیان دولت خواهد بود. ۶۶ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که تمایل دارند اکثریت مجلس دهم را طرفدران دولت حسن روحانی تشکیل دهند و تنها ۲۱ درصد تمایل دارند که اکثریت مجلس آینده در اختیار منتقدان رئیس‌جمهوری باشد.

برپایه این نظرسنجی، شانس پیروزی طرفداران دولت بیش از دو برابر نامزدهای اصول‌گرا است. ۴۱ درصد از کسانی که اعلام کردند در انتخابات رای خواهند دارد، در این نظرسنجی گفته‌اند: «تمایل دارند اکثریت مجلس دهم در اختیار طرفداران دولت باشد». این در حالی است که براساس نتایج نظرسنجی دی‌ماه، ۲۸ درصد پاسخگویان به پیروزی حامیان دولت تمایل داشته‌اند.

همزمان با افزایش تمایل به پیروزی حامیان دولت از میزان تمایل به پیروزی اصلاح‌طلبان کاسته شده است. به‌گونه‌ای که در دوم اسفند ۱۹ درصد تمایل داشتند «اکثریت مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان باشد» که نشان دهنده کاهش چهاردرصدی به نسبت بهمن و شش درصدی به نسبت دی است.

این نظر سنجی نشان می‌دهد که اصول‌گرایان دارای شرایط و پایگاه رای ثابت‌تری هستند. به‌گونه‌ای که در سه دوره مورد بررسی ۱۶ و۱۷ درصد پاسخگویان به پیروزی و کسب اکثریت از سوی اصول‌گرایان تمایل داشتند.

همچنین ۴۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که شما تمایل دارید افراد نزدیک و همسو با کدام یک از شخصیت‌ها، اکثریت مجلس را به دست آورند، گزینه حسن روحانی را انتخاب کرده‌اند که به نسبت نتایج نظرسنجی ۲۹ بهمن بیانگر رشد ۲ درصدی حامیان حسن روحانی در برابر کاهش ۲ درصدی حامیان محمد خاتمی است. ۱۹ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند به پیروزی افراد همسو و نزدیک به خاتمی تمایل دارند.

براساس نتایج این نظرسنجی ۶۵ درصد اعلام کردند که «به احتمال خیلی زیاد» در انتخابات شرکت می‌کنند و در مقابل هشت درصد نیز «اصلا احتمال ندارد» که در انتخابات شرکت کنند. همچنین چهار درصد گفته‌اند «چندان احتمال ندارد» که رای بدهند و ۱۹ درصد «تاحدی احتمال دارد» در انتخابات شرکت کنند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پرونده ویژه انتخابات در رادیو زمانه: تقویت رهبر یا چیدن بال و پر او

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.