ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالیت بخش کنسولی سفارت بریتانیا در تهران آغاز می‌شود

بخش کنسولی سفارت بریتانیا قرار است از روز چهارشنبه ۵ اسفند فعالیت‌هایش را آغاز کند؛ مشخص نیست که آیا خدمات کنسولی سفارت ایران در لندن نیز، برقرار خواهند شد.

صادق حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز ۴ اسفند خبر داد که بخش کنسولی سفارت بریتانیا آغاز به کار می‌کند.

بخش کنسولی سفارت بریتانیا قرار است از روز چهارشنبه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) فعالیت‌هایش را آغاز کند.

حسین جابری انصاری گفت که فعالیت مجدد بخش کنسولی بر اساس اعلام دولت انگلستان و در اجرای توافق‌های قبلی به عمل آمده میان ایران و این کشور است.

سفارت بریتانیا در تهران آذرماه سال ۱۳۹۰ و در پی حمله همزمان جمعی از معترضان – که برخی از رسانه‌ها از آن‌ها به عنوان دانشجویان بسیجی یاد کردند- به محل سفارت در خیابان فردوسی و اقامتگاه سفیر و کارکنان سفارت در خیابان قلهک تهران تعطیل شد.

پس از توافق ایران با گروه ۵+۱ فیلیپ‌ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا، ۲۳ اوت/اول شهریور به منظور بازگشایی سفارت این کشور در تهران وارد ساختمان سفارت بریتانیا شد.

اما مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در زمان بازگشایی سفارت بریتانیا در ماه اوت اظهار داشت که پس از بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران، روابط دو کشور همچنان در سطح کاردار باقی می‌ماند.

اکنون با آغاز کار بخش کنسولی سفارت بریتانیا، گستره سرویس‌های کنسولی این نهاد افزایش خواهد یافت.

هاموند در سفر به ایران در ماه اوت اعلام کرد که سفارت ایران در لندن نیز به طور همزمان بازگشایی خواهد شد. مشخص نیست که آیا خدمات کنسولی سفارت ایران در لندن نیز برقرار خواهند شد یا خیر.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.