ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آرش صادقی و گلرخ ایرایی مجموعاً به ۲۱ سال حبس محکوم شدند

آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی دو تن از فعالان سیاسی در ایران به ترتیب به ۱۵ سال و شش سال حبس تعزیری محکوم شدند. دادگاه تجدیدنظر این حکم را تأیید کرد.

آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی دو تن از فعالان سیاسی در ایران به ترتیب به ۱۵ سال و شش سال حبس تعزیری محکوم شدند. دادگاه تجدیدنظر این حکم را تأیید کرد.

آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی

صادقی به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به هفت سال و نیم، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و نیم، به اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» به سه سال و به اتهام «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی» به سه سال حبس محکوم شده است.

گلرخ ایرایی نیز به اتهام «توهین به مقدسات» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده است.

آرش صادقی و گلرخ ایرایی ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ از سوی قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت شدند. اسماعیلی هفت ماه بعد در اسفند ۹۳ با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد و ایرایی نیز ۲۰ روز بعد در پنجم مهر با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از اوین آزاد شد.

آرش صادقی همچنین گفت که او و همسرش پس از بازداشت، کار خود را از دست داده‌اند و از زمان بازداشت تاکنون با پس‌انداز خود زندگی می‌کنند.

او افزود: «گلرخ قبل از بازداشت در یک شرکت حسابداری کار می‌کرد. پس از بازداشت‌اش یک ماه بدون اطلاع به کارفرما در حبس بود و بعد هم که آزاد شد چون متوجه زندان رفتن او شده بودند او را به کار بازنگرداندند. من هم مجبور به تحویل مغازه لوازم‌التحریر فروشی‌ام شده بودم چون نمی‌خواستم برای شریک کاری‌ام مشکلی پیش بیاید.»

آرش صادقی عضو ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۸ و عضو انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی بود که ۱۸ تیر سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراض‌های خیابانی نیز بازداشت شده بود. او شهریور‌‌ همان سال، بدون دریافت حکم یا تفهیم اتهام آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.