ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتکار یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه در ایران

بحران بازار مسکن در ایران ادامه دارد. دولت وعده کرده بود که با طرح مسکن اجتماعی از بار هزینه مسکن در سبد خانوار‌ها بکاهد و از واحدهای مسکونی خالی مالیات بگیرد.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در ایران وجود دارد و دولت به دریافت مالیات از این واحدها موظف شده است. اما مقام‌های مسئول می‌گویند که قانون با یک‌سال تاخیر اجرایی می‌شود.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه در ایران وجود دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا روز پنجشنبه ششم اسفند گزارش داد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه به ارزش ۶۹ هزار میلیارد تومان در ایران وجود دارد.

محمدعلی عدالت‌خواه کار‌شناس بازار مسکن این واحدهای مسکونی خالی از سکنه را «احتکار مسکن» دانست و گفت که «دولت باید این واحدهای مسکونی را مشمول قانون مالیات کند.»

به گفته این کار‌شناس اقتصادی چنانچه دولت نتواند این واحدهای مسکونی را وارد چرخه بازار مسکن کند، «رکود و رشد حبابی قیمت مسکن و اجاره بها ادامه دارد.»

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی دو سال پیش وعده کرد که دولت از مالکان واحدهای مسکونی خالی مالیات دریافت خواهد کرد. به‌رغم اعلام این برنامه این واحد‌ها همچنان معاف از مالیات هستند.

مجلس شورای اسلامی تابستان امسال وزارت راه و شهرسازی را به «شناسایی و اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی در شش ماه» موظف کرد. اما به گفته قاسم پناهی قائم مقام سازمان امور مالیاتی، اجرای این قانون از ابتدای سال ۹۶ امکان‌پذیر است.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن دلیل تاخیر در اجرای این قانون را «رایزنی مسکن‌سازان با وزیر راه و شهرسازی» عنوان کرد و گفت که «اجرای این قانون افزایش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت».

براساس گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رکود در بخش مسکن به رکود در صنایع سیمان، کاشی و سرامیک، فولاد و صنایع وابسته به صنعت ساختمان انجامیده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سرمدی از تهران

    خاک بر سر ما مردم که قیام نمی کنیم بر علیه اینهمه بی عدالتی. آقا زاده ها حتا جورابشان برابر حقوق یک سال حقوق کارگر است. واقعا بیشرفان بر قدرتند.