ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: برخی نهادها برای فیلتر اینترنت فشار آوردند

وزیر ارتباطات دولت روحانی روز ۷ اسفند در حاشیه رأی دادن گفت که «برخی نهادها برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و قطع نت فشار آوردند اما مقاومت کردیم.»

وزیر ارتباطات دولت روحانی روز ۷ اسفند در حاشیه رأی دادن گفت که «برخی نهادها برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و قطع نت فشار آوردند اما مقاومت کردیم.»

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، روز ۷ اسفند

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، تأیید کرد که با شورای عالی فضای مجازی در آستانه انتخابات جلسه داشته است و آن‌ها برای فیلترینگ اینترنت در آستانه انتخابات فشار آورده‌اند.

وزیر ارتباطات گفت که این وزارتخانه فشارها را نپذیرفته است: «در این جلسات رایزنی‌های زیادی انجام دادیم. برخی از نهادها فشارهایی وارد کردند که در آستانه انتخابات اینترنت قطع و یا برخی از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شوند. اما ما با این موضوع مخالفت کردیم.»

واعظی که برای انداختن رأی خود در وزارت کشور حاضر شده بود در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد فیلترینگ گسترده، افت سرعت اینترنت و اختلال در تلگرام گفت: «قطعی تلگرام در آستانه انتخابات به مشکلات سرورهای آن در خارج از ایران مربوط بوده و منشأ داخلی نداشته است.»

پیام شرکت «شاتل» به کاربران ایرانی

این در حالی است که تلگرام در ایران فیلتر نیست، گزارشی منبی بر مشکلات سرورهای آن در خارج از کشور ایران نیز منتشر نشده است و کاربران خارج از ایران با آن مشکلی نداشته‌اند.

دو روز مانده به انتخابات ۷ اسفند در ایران به دلیل افت سرعت اینترنت، برخی از سرویس‌ها مانند تلگرام و ایمیل گوگل، از دسترس خارج شدند.

محمود واعظی با این حال عدم دسترسی کاربران ایرانی به نرم‌افزارهای پیام‌رسان و ایمیل را مرتبط به خارج از ایران دانست: «همه مشکلات پیش‌آمده در فضای مجازی مرتبط به ما نیست. وقتی سرورهای برخی شبکه‌هایی در خارج از کشور دچار مشکل می‌شود این شبکه‌ها به‌درستی کار خود را انجام نمی‌دهند اما این موضوع به ما و یا انتخابات مرتبط نیست.»

برخی از کاربران ایرانی از شرکت «شاتل» پیام دریافت کرده بودند که اینترنت به دلیل اختلال در «زیرساخت اینترنت کشور» دچار مشکل شده است.

اکنون شش هفته است که ایران کارکرد بسیاری از فیلترشکن‌ها و VPNها را مختل کرده است. سرویس‌هایی مانند سایفون در تلاش شبانه‌روزی برای جبران این اختلال‌ها ناچار هستند مدام به‌روز شوند و کاربران ایرانی برای دسترسی به اینترنت باید مدام فیلترشکن‌های خود را به‌روز کنند.

در ۴۸ ساعت مانده به انتخابات ۷ اسفند، فشارها برای فیلترینگ اینترنت به‌شدت افزایش یافت به‌طوری که در فضای شبکه‌های اجتماعی کاربران مدام به دنبال فیلترشکن می‌گشتند. افت سرعت اینترنت هم دسترسی کاربران به بیشتر تارنماهای خارج کشور را محدود کرده است. در این میان به سایت‌های اصلاح‌طلبان در داخل کشور هم حمله شد و آن‌ها را از دسترس خارج کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.