ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۳ کشته در انفجارهای انتحاری در افغانستان  

دو انفجار در کنر و کابل، دست‌کم ۲۳ کشته و ۵۳ زخمی به‌جای گذاشت؛ این انفجارها به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز شنبه ۸ اسفندماه توسط عاملان انتحاری صورت گرفتند.

دو انفجار در کنر و کابل، دست‌کم ۲۳ کشته و ۵۳ زخمی به‌جای گذاشت؛ این انفجارها به ترتیب در صبح و بعد از ظهر روز شنبه ۸ اسفندماه توسط عاملان انتحاری صورت گرفتند. طالبان مسئولیت انفجار کابل را پذیرفته و در مورد انفجار کنر در شرق افغانستان، متهم اصلی است.

پلیس کابل می‌گوید که یک انفجار ساعت و سه و نیم بعد ظهر امروز در منطقه پل محمود خان و در نزدیکی در ورودی «وزارت دفاع ملی» این کشور رخ داده که منجر به کشته شدن ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر شد. در میان کشته‌شدگان جسد چهار زن نیز دیده می‌شود.

عامل انتحاری انفجار کابل لباس نظامی به تن داشته است و طالبان با انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

عبدالرحمان رحیمی - فرمانده پلیس کابل- گفت: «انفجار وقتی صورت گرفته است که در پیاده‌رو بیروبار [ازدحام] بود.» بمب‌گذار انتحاری ژاکت منفجره‌ای که در زیرلباسهایش پوشیده بوده را در میان مردم منفجر کرده است.

پیش از حمله کابل، ساعت ۱۰ صبح روز ۸ اسفند حمله انتحاری دیگری در شهر اسدآباد، مرکز ولایت کنر، به وقوع پیوست. این انفجار در مقابل ساختمان ولایت کنر رخ داد که درنتیجه آن دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ۴۰ تن زخمی شدند. هدف این حمله انتحاری حاجی خان جان یکی از سران قومی بوده. حاجی جان خان که  از مخالفان جدی طالبان  در شرق افغانستان بود، در این حمله کشته شده است.

فیلم حمله به اسدآباد در ایالت کنر و کابل را ببینید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.