ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری پلیس ترکیه با معترضان کرد دیاربکر

دولت ترکیه ۸۷ روز است که منطقه سور دیاربکر را محاصره کرده و منع رفت و آمد ۲۴ ساعته را اجرا می‌کند. نیروهای امنیتی تظاهرکنندگان را با گاز اشک‌‌آور متفرق کردند.

راهپیمایی اعتراضی مردم شهر عمدتاً کردنشین دیاربکر، در جنوب شرقی ترکیه به درگیری با پلیس ترکیه انجامید.

عکس از آرشیو - درگیری پلیس ترکیه با معترضان در دیاربکر

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای امنیتی ترکیه، شنبه ۲۷ فوریه / هشتم اسفند به سوی تظاهرکنندگان در شهر دیاربکر گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

تظاهرکنندگان که تعدادشان هزاران نفر تخمین زده می‌شود، با برگزاری راهپیمایی در اعتراض به سیاست‌های دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، خواستار توقف عملیات نظامی دولتی در شهرهای کردنشین جنوب شرقی ترکیه شدند.

این تظاهرات به دعوت حزب دموکراتیک خلق‌ها، ه د پ، برگزار شد. دولت ترکیه این حزب را به حمایت از حزب کارگران کردستان، ‌پ‌ک‌ک متهم می‌کند. ترکیه ‌پ‌ک‌ک را حزبی تروریستی می‌خواند و احزاب کردی را حامیان تروریست برمی‌شمرد.

دولت ترکیه ۸۷ روز است که منطقه سور دیاربکر را محاصره کرده و منع رفت و آمد ۲۴ ساعته را به اجرا درآورده است.

استانداری دیاربکر، جمعه ۲۶ فوریه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به مدت یک و ساعت و نیم به زنان و کودکان شهر سور مهلت می‌دهد که این شهر را ترک کنند.

در این اطلاعیه آمده است که نیروهای نظامی ترکیه در شش منطقه شهر سور مستقر شده‌اند.

استانداری دیاربکر می‌گوید پیش از این نیز به مدت یک ساعت در هر یک از روزهای ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۳ فوریه به زنان و کودکان سور اجازه داده بود که این شهر را ترک کنند.

دولت ترکیه از ماه مارس ۲۰۱۵ با لغو پیمان این دولت با حزب کارگران کردستان پس از دو سال، حملات خود را به مناطق عمدتاً کردنشین جنوب شرقی ترکیه، شمال عراق و سوریه آغاز کرد.

فعالان سیاسی و مدنی ترکیه می‌گویند که نیروهای نظامی ترکیه غیرنظامیان را در مناطق کردنشین مورد هدف قرار می‌دهند. دولت ترکیه می‌گوید که تنها به مواضع حزب کارگران کردستان حمله می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ای، ارتش ترکیه را به اعمال خشونت مفرط و گسترده علیه کردها متهم کرده و گفته است که دولت ترکیه مردم شهرهای کردنشین را به بهانه پ‌ک‌ک مجازات می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.