ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: دو اقدام تروریستی را کشف کردیم

محمود علوی در نشست خبری خود گفت اقدامات "گروه‌های تکفیری" در جنوب شرقی ایران و "یک جریان تروریستی خارج از کشور در مرزهای غربی" را خنثی کردیم.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران گفت وزارت اطلاعات «دو اقدام تروریستی» را در شرق و شمال غرب ایران کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، وزیر اطلاعات ایران، یکشنبه نهم اسفند در نشست خبری گفت که یکی از این اقدامات توسط «یکی از عناصر تکفیری» در مرزهای جنوب شرق ایران در ۱۹ بهمن و دیگری در پنجم اسفند در مرزهای شمال غربی شناسایی شد.

در سیستان و بلوچستان عمدتاً فعالان بلوچ و سنی مذهب فعالیت دارند که به «نابرابری قومیتی در ایران» معترض‌اند.

وزیر اطلاعات گفت دومین «اقدام تروریستی» مربوط به «یکی از جریان‌های تروریستی خارج از کشور در مرزهای غربی» بود.

علوی گفت: «اطلاعاتی کسب کرده بودیم که این افراد در صدد ورود به ایران و انجام عملیات تروریستی هستند که همراه با سایر دستگاه‌های امنیتی، مرزها و مناطق مرزی را تحت کنترل قرار دادیم».

وزیر اطلاعات همچنین از شناسایی «یک تیم چهار نفره» در پنجم اسفند خبر داد که «اقلام بسیاری مربوط به عملیات انتحاری و انفجاری» حمل می‌کردند «که به آن‌ها اجازه داده نشد تا در ایام انتخابات امنیت مردم را سلب کنند».

مرزهای غربی ایران همجوار با عراق و ترکیه است. در سال‌های اخیر گسترش حملات گروه‌های اسلام‌گرایی مانند داعش در کشورهای منطقه، بیم ورود آن‌ها را به ایران افزایش داده است.

به علاوه، در چهار دهه گذشته، جمهوری اسلامی ایران سازمان‌ها و احزاب مخالف نظام را که در کشور‌های همسایه حضور دارند، «تروریست» خوانده است.

علوی گفت که بر خلاف دیگر کشورهای همسایه، «امنیت درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران تأمین شده است».

وزیر اطلاعات تأکید کرد که «رادار وزارت اطلاعات هیچ نقطه کوری ندارد» و «امروز امنیت حاکم بر کشور امنیتی بی‌بدیل است».

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که مایل‌اند با دیگر کشورهای منطقه «در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تکفیری» همکاری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.