ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروانه سلحشوری: ما خواستار قدرت‌بخشی به زنان و جوانان هستیم

پروانه سلحشوری در گفت‌وگویی به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد که «اصلاح‌طلب» از منظر او یعنی چه.

پروانه سلحشوری که تا شمارش آراء در روز ۹ اسفند در رتبه ۱۱ قرار دارد و به‌احتمال زیاد نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواهد بود، در گفت‌وگویی به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد که «اصلاح‌طلب» از منظر او یعنی چه. سلحشوری (متولد ۱۴۴۳) مدرک دکترای جامعه‌شناسی در حوزه توانمندسازی زنان دارد و مدرس دانشگاه آزاد است. او از مشکلات تبعیض و خشونت علیه زنان چه در محیط خانه و چه در فضای جامعه حرف می‌زند و می‌گوید که اصلاح‌طلب از نگاه او یعنی کسی که خواستار مبارزه با فسادهای اقتصادی و نابرابری‌های اجتماعی است.

وقتی مصاحبه‌کننده در مورد حجاب می‌پرسد که چرا سلحشوری «چادر» به سر دارد و نه روسری او تلویحاً توضیح می‌دهد که ناچار است در ایران دو حجاب داشته باشد. او ابراز امیدواری می‌کند که روزی مسئله حجاب تبدیل به موضوعی اختیاری شود و نه اجباری:

این جامعه‌شناس می‌گوید به‌حق انتخاب پوشش اعتقاد دارد، آن را از حقوق اولیه افراد می‌داند و خودش هم گاهی چادر به‌سر می‌کند وگاه پوشش او مانتو و روسری است. او توضیح می‌دهد که جامعه ایران مذهبی است، زمان خواهد برد اما روزی می‌رسد که حق حجاب اختیاری در ایران به رسمیت شناخته می‌شود. سلحشوری بیشترین تاکید را بر مسائل زنان و اشتغال زنان و جوانان دارد. او می‌گوید اصلاح‌طلب یعنی اینکه «ما خواستار قدرت بخشی به زنان و جوانان هستیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیمان

    این انتخابات علاوه بر این که شکستی سنگین برای طیف حداد عادل ها و مصباح یزدی ها بود برای مهدی خلجی ها و عاشقان سینه چاک رضا پهلوی هم شکست مفتضحانه ای بود. دوستان اپوزیسیون که در هنگامه هر انتخاباتی همه را به یگ چوب می رانند و شعار تحریم سر می دهند، نشان داده اند که نه قادر به درک تغییرات و تحولاتی که سالهاست در طبقه متوسط شبه مدرن در ایران رخ داده ، هستند و نه رهنمودها و دستورالعمل های سیاسی شان مقبولیت چندانی در بدنه در جامعه دارد . این دوستان مبارز و انقلابی عزیز اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به پوست اندازی در روش مبارزاتی خود دارند...