ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشارکت در انتخابات: «۶۲ درصد در کشور، ۵۰ درصد در تهران»

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از پایان شمارش آراء انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان در سراسر ایران خبر داد و پیروز قطعی تهران را لیست معرفی‌شده اصلاح‌طلبان اعلام کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت شمارش آراء دو انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری در سراسر ایران پایان یافته است. او گفت لیست ۳۰ نفره مورد حمایت اصلاح‌طلبان در تهران پیروز قطعی انتخابات مجلس در این استان است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه ۱۰  اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: «براساس آخرین نتایج انتخابات تهران که چند لحظه قبل سیستم بسته شد ۳۰ نفر اول که در این چند روز در رسانه‌ها مطرح شدند، همگی به مجلس راه یافتند.»

این ۳۰ نفر متعلق به «لیست امید» هستند که اصلاح‌طلبان آن را معرفی کرده بودند. تا آخرین شمارش آرا محمدرضا عارف، علی مطهری و سهیلا جلودارزاده از این لیست بیشترین آرا را دارند.

بدین ترتیب کسانی چون غلامعلی حداد عادل، محمدحسن ابوترابی‌فرد، مرضیه وحید دستجردی و احمد توکلی نتوانستند آراء لازم را کسب کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت در تهران حدود ۵۰ درصد مردم و در کل کشور حدود ۶۲ درصد در این انتخابات مشارکت کردند. او این مشارکت را «خوب» توصیف کرد.

وزیر کشور کندی شمارش آرا را رد کرد و گفت: «ما کندی شمارش نداشتیم. شمارش آرای همه حوزه‌ها به موقع انجام شد اما ما باید آرا را به تأیید شورای نگهبان می‌رساندیم و بعد اعلام می‌کردیم.»

اعلام نتایج انتخابات مجلس خبرگان در روزهای شنبه و یکشنبه چند بار به تعویق افتاد و سرانجام صبح روز دوشنبه انجام شد. گفته می‌شود این تأخیر برای شمارش آراء چند حوزه پایانی بوده است. برخی نیز گمانه‌زنی می‌کردند که چون احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نتوانسته آراء لازم را کسب کند در لحظات آخر تلاش شده است تا او را به جرگه راه‌یافتگان به مجلس خبرگان اضافه کنند. با این حال این گمانه‌زنی از سوی منابع موثق تأیید نشد.

به‌گفته عبدالرضا رحمانی فضلی مرحله بعدی، مرحله رسیدگی به شکایت‌هاست که زیر نظر شورای نگهبان انجام خواهد شد. فرصت برای شکایت‌ها دو روز خواهد بود.

وزیر کشور در مورد «انگلیسی» خواندن برخی از نامزدها گفت: «دستگاه‌های متولی باید در مورد کسانی که نفوذی کشورهای دیگر و متهم به همکاری‌های غیرقانونی هستند را بررسی و رسیدگی کنند اما به صورت کلی نمی‌توان در جامعه قطب‌بندی جدید سیاسی ایجاد کنیم.»

در جریان تبلیغات انتخاباتی گروهی از اصولگرایان همواره نسبت به آن‌چه «توطئه انگلیس» در انتخابات می‌نامیدند هشدار دادند. آن‌ها بسیج اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات را در چارچوب این «توطئه» ارزیابی می‌کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چه انتخاباتی ؟ کدام انتخاب؟ این انتخابات است که اجازه شفاف بودن کنترل و صحت انتخابات را به هیچ ارگان سازمان ملل ندادند و همین مورد حقیقتی است بارز برای گول زدن تهی جمجه گان و سیاهی لشکر ارتجاع و چپاول پرست و افسار اخونذها بر گردن نهاده گان وطن فروش است. چهره های مجهول الحویه و مجهول نژاد که در ایران قصب کرده به دستور امپریالیستدها بساط انتخابات برگذارمی کنند بخوبی اگاهند که با زور اسلحه و استبداد مزدورانه حکومت می کنند.