ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کودک برای گدایی؛ کرایه روزی ۱۵ هزار تومان، فروش دو میلیون

فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر ایران می‌گوید که برخی زنان کارتن‌خواب بچه‌های‌شان را برای گدایی کرایه می‌دهند یا می‌فروشند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر ایران، اطلاعات تازه‌ای درباره کرایه و فروش اطفال در تهران ارائه کرده است.

کارتون از رضا جوزانی

فرحناز رافع، دهم اسفند ۹۴ به خبرگزاری تسنیم گفته است که برخی زنان کارتن‌خواب بچه‌های‌شان را برای گدایی کرایه می‌دهند یا می‌فروشند. او نرخ کرایه و فروش را روزانه ۱۵ هزار تومان و دو میلیون تومان اعلام کرده است.

خانم رافع با ابراز تأسف از این مساله به اقداماتی اشاره کرده که سازمان داوطلبان هلال احمر، برای کاهش این معضل در بین زنان کارتن‌خواب در پیش گرفته است: «یکی از اقدامات سازمان داوطلبان هلال احمر سر و سامان دادن زنان کارتن‌خواب است، اما چندان مایل به رسانه‌ای کردن این فعالیت‌های‌مان نیستیم.»

از جمله این اقدامات، شناسایی زنان کارتن‌خواب به‌خصوص در میدان هرندی و گرفتن اتاق برای آن‌ها در مسافرخانه‌ها عنوان شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از مناطق اطراف بهشت زهرا به عنوان محل‌هایی نام برده است که در آن‌ها اطفال برای گدایی کرایه داده می‌شوند یا به فروش می‌رسند.

او همچنین از وضعیت اطفالی که صورت و اندام‌های آنان نیز به دلیل اعتیاد مادران‌شان به شدت سوخته است، ابراز تأسف کرده و گفته است: «ما در فعالیت‌های حمایتی هلال احمر سعی کردیم با مشارکت و همکاری موسسه نیکوکاری مهرآفرین پناه، اقداماتی برای پیشگیری و پوشش اسکان این زنان کارتن‌خواب و معتاد انجام دهیم اما هنوز جای کار بسیار است.»

از نکته‌های قابل توجه در گزارش تسنیم و صحبت‌های فرحناز رافع، یکی هم این است که بنیانگذار و مدیر‌عامل موسسه نیکوکاری مهرآفرین پناه، فاطمه دانشور، از اعضای شورای اسلامی شهر تهران است.

او ۲۲ آبان امسال به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که سال‌هاست شاهد خرید و فروش نوزادان در بیشتر نقاط ایران است و از افزایش خرید و فروش کودکان خیابانی در تهران خبر داد.

فاطمه دانشور بخش زیادی از دلایل افزایش آمار خرید و فروش کودکان و نوزادان خیابانی را «انباشتگی این مشکل در طول سال‌های قبل» عنوان کرده بود.

باندهای مختلف از جمله متکدیان، اغلب نوزادان مادران معتاد و کارتن‌خواب را خریداری می‌کنند و این کودکان به دلیل بیماری‌های بسیار و عدم نگهداری صحیح معمولا عمر زیادی ندارند.

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی ‌تهران این موضوع را قابل بررسی دانسته اما مشخص نیست که آیا تا به حال اقدامی هم در این زمینه انجام شده است یا نه.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    آقای جوزانی ! پس ریش این آقا را چرا نکشیدی ؟ این هم نتیجه رهنمود رهبر مسلمین جهان ! ببینید همین اندازه که چند خانواده به رهنمود رهبر با بصیرت توجه کردند چقدر کار ایجاد شد و درآمد داشت ! اگر به دستور رهبر معظم مسلمین جهان توجه کنیم، اگر جمعیت را چند برابر کنیم ببینید چقدر کار ایجا می شود و درامد بالا میرود ! اگر با رهبری ایشان روابط اقتصادی با برادران روسی و چینی را بیشتر ازاین کنیم هنوز وضع بهتر می شود ! به دستور ها و رهنمودهای ایشان توجه نمی کنیم، جمعیت را زیاد نمی کنیم برای روابط پربرکت با روسیه و چینی هی غر میزنیم و ناشکری میکنیم، کار بهتر نمی شود ! ما باید با پیروی از رهبر مسلمین جهان جمعیت را چند برابر کنیم و روابط با برادران روسی و چینی و کمک ها به حزب اله لبنان و غزه و حکومت بعثی سوریه را افزایش دهیم تا وضعمان بهتر شود

  • انگین کماناز رشت

    اینکه در این کاریکاتور ایستاده و بچه می فروشد شهص امام زمان عج سابق و به روز امروز است. دلالی تمامی بچه فروشها و فاحشه های ایران به جیب این بابا می رود. براستی اینان اینکاره اند. امام زمان تمامی نچه هایش را برای*** می فرستد تا ذوجتک النفسی را بخوانند تا آمام عمامه سرش بگذارد مبادا که ایدذ بگیرد. و این بچه ها گناهکارانی هستند که امام زمان باید تنبیه شان کند. این بود تشنگی خدمت صالحین که بهشتی شهید آنرا تئوریزه کگرده بود بود بود بود.

  • shamim

    بخوابید مخلوقات مظلوم. چه دردی کشیدید لحظه های آخر. متاسفم که تو این خاک پر از جهل و ادعا به دنیا اومدید. ملتی که هنوز نمی فهمن که فرهنگسازی رو باید از پایه و اساس شروع کرد. فرهنگ و شعور و تمدن فقط رای دادن نیست. الان که رایتون رو هم که دادین، بشینید تا دوسال دیگه، تکون هم نخورید. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208752368877078&set=a.2149744073657.2122833.1548019601&type=3&theater