ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: مردم نشان دادند که کدام سلیقه به نظر آن‌ها نزدیک‌تر است

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت که «مردم ایران با رأی خود نشان دادند که کدام سلیقه به نظر آن‌ها نزدیک‌تر است.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفت که «مردم ایران با رأی خود نشان دادند که کدام سلیقه به نظر آن‌ها نزدیک‌تر است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روحانی که امروز سه‌شنبه ۱۱ اسفند در همایش بین‌المللی خودرو در تهران سخن می‌گفت، افزود: «‌رأی مردم صد‌ها جلد کتاب حرف، سخن و رهنمون برای ما دارد.»

رئیس‌جمهور ایران گفت: «دولت قبلاً هم گفته است که نتیجه انتخابات هر چه باشد و ترکیب مجلس به هر شکل باشد دولت خود را موظف به احترام به آراء مردم می‌داند و خود را متعهد به همکاری با مجلس آینده خواهد دانست.»

بر اساس آخرین نتایح انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۳ نماینده لیست اصلاح‌طلبان، ۷۸ نماینده اصولگرا، ۶۰ نماینده مستقل و پنج نماینده اقلیت‌های دینی به مجلس دهم راه یافته‌اند. همچنین تکلیف ۶۴ کرسی دیگر مجلس نیز در دور دوم که فروردین ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد، مشخص می‌گردد. مجلس شورای اسلامی دارای ۲۹۰ کرسی است.

همچنین در انتخابات مجلس خبرگان ۵۲ تن از کاندیدای فهرست «خبرگان مردم» که از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی حمایت می‌شد، رأی آوردند. مجلس خبرگان دارای ۸۸ نماینده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران نیز به روزنامه اعتماد گفته که «اگر قرار بود ما تحت فشار قرار بگیریم یا نهادی در نتیجه انتخابات دخالت کند قطعاً این جنس نامزدهایی که در تهران به پیروزی رسیدند، به‌عنوان برنده اعلام نمی‌شدند.»

او در مورد رأی آوردن لیست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان نیز در تهران گفت: «مردم اراده کردند و به یک لیست رأی دادند.»

شهر تهران در مجلس شورای اسلامی دارای ۳۰ کرسی است. اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تمام این ۳۰ کرسی را از آن خود کردند.

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به رأی نیاوردن نامزدهای اصولگرا در تهران گفته است که تهران «پایگاه اصلی ضد انقلاب و ولایت فقیه» است.

در ادامه فرایند انتخابات در ایران، شورای نگهبان باید صحت انتخابات را در حوزه‌های رأی‌گیری تأیید کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    تا کنون خامنه ای از هرکس پشتیبانی کرد رای دهندگان به او رای ندادند، با هر کس مخالفت کرد رای دهندگان به او رای دادند. خاتمی در برابر ناطق با واکنش مردم در برابر رفتار خامنه ای آن همه رای آورد. با اینکه مقدار زیادی رای را بحساب ناطق گذاشتند! در سال 88 هم که روشن است چه شد. سال 92 هم جلیلی نماینده خامنه ای شکست خورد و حداد کنار رفت. این بار هم با اینکه رد صلاحیت گسترده ای شد باز رای دهندگان خلاف نظر و خواست خامنه ای رای دادند. گرچه باز هم تقلب (ببخشید! امداد غیبی) اثر گذاشت و جنتی و چندتای دیگر از نامزدهای ولایتی خبرگان برخلاف ترکیب رایی که به نامزدهای مجلس شورا داده شد پیروز اعلام شدند !

  • Farid

    شاه در موقع اعلام تک حزبی و تاسیس حزب رستاخیز گفت نمیتوانیم هر بار از حزب مردم بخواهیم بنفع حزب ایران نوین شکست بخورد!! با ایجاد این حزب این مساله حل میشود! در این استبداد ولایی بجای احزاب ایران نوین و مردم، اصولگرا و اصلاحات طلب اعتدالی (دولتی بنفش توبه کرده ) داریم! و مهندسی انتصابات توسط بیت “رهبر” انجام میشود(با صرف میلیاردها هزینه از جیب مردم ) ! و باید دید “رهبر” از کی‌ خواهد خواست بنفع آن‌یکی ببازد!