ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی همزمان سه خواهر میانسال در تهران

سه خواهر ۴۵ تا ۵۰ ساله در آپارتمانی در تهران با باز گذاشتن شیر گاز شهری به زندگی‌ خود پایان دادند.

سه خواهر مجرد ۴۳ تا ۵۰ ساله در آپارتمانی در تهران با باز گذاشتن شیر گاز شهری به زندگی‌ خود پایان دادند.

به گزارش سایت «تسنیم»، خودکشی این سه خواهر میانسال شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه هنگامی که برادر آن‌ها با مأموران پلیس تماس گرفت و آن‌ها را در جریان ماجرا قرار داد، روشن شد.

مأموران با مراجعه به آپارتمان واقع در منطقه نظام‌آباد  جسد این سه خواهر را یافتند. آن‌ها قبل از خودکشی با نوشتن متنی روی دیوار از خانواده خود عذرخواهی کرده بودند.

بررسی‌های اولیه حاکی از مرگ این سه خواهر بر اثر گازگرفتگی است.

هنوز انگیزه این خودکشی جمعی معلوم نیست. جسدهای سه خواهر برای تحقیقات بیش‌تر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

علت عمده خودکشی در ایران بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود.

فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف عنوان می‌شوند.

آمار پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۱، بیش از ۳۰ هزار نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

روزآمدترین آمار خودکشی در ایران به سال ۱۳۹۲ مربوط است که احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی در این‌باره گفت: «متأسفانه خودکشی در کشور افزایش یافته و آمار مربوط در این زمینه بسیار نگران کننده است. در سال ۹۲ خودکشی‌های منجر به مرگ به چهار هزار و ۵۵ نفر رسیده و این آمار نشان می‌دهد که سلامت روانی جامعه مطلوب نیست.»

سازمان پزشکی قانونی ایران سال ۱۳۹۲ اعلام کرد که شمار خودکشی‌ها در این کشور طی ۹ ماهه ابتدای این سال نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش یافته است.

در ماه‌های اخیر نیز خبرهایی از افزایش خودکشی در بین کارگران و کودکان در ایران منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تارا

    اسلام اپر اسمش را دین بشود گذاشت , دین مرگ پرستی و افسردگی است. دینی است که انسان را با وجود زندگی در این دنیا حواله خوشبختی بعد از مرگ میدهد!!! بیزار هستیم از همچنین عقیده ای.

  • manouch

    بسیار جای تاسف دارد که فقط اخبار خودکشی را انتشار میدهند،اما برای پیشگیری کاری صورت نمی گیرد،همین دوماهه اخیر دو مورد خودکشی در محاله ما رخ داد،یک مرد جوان،متاهل،کارگرشهرداری و یک جوان دیگر که در تدارک ازدواج، که متاسفانه در یک مورد اعتیاد و اختلاف خانوادگی ودر مورد دیگر رفتار نامناسب والدین نقش بارزی داشت!!!