ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده ارومیه: مجلس جای زنان نیست، سرشان بلا بیاورند آبرویتان می‌رود

انتشار فیلمی از سخنان نادر قاضی‌پور نماینده مجلس نهم و منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم که حاوی گفته‌های توهین آمیز به خصوص نسبت به زنان است، واکنش‌هایی را برانگیخته است.

انتشار فیلمی از سخنان نادر قاضی‌پور نماینده مجلس نهم و منتخب مردم ارومیه در مجلس دهم که حاوی گفته‌های توهین آمیز به خصوص نسبت به زنان است، واکنش‌هایی را در میان فعالان مدنی و فعالان حقوق زنان برانگیخته است.

نادر قاضی پور در سخنان خود که به زبان ترکی بیان می‌شود زنان را با کره الاغ مقایسه کرده است: «مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه، بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا (مجلس). مجلس جای کره الاغ نیست. مجلس جای بچه ها نیست جای کره الاغ ها نیست جای زنان نیست. جای مردان است. [زنان را] می‌فرستیدشان [مجلس] سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود.»

او از جمله گفته: «مجلس جای سوسول بازی نیست! مردها را به مجلس بفرستید که حداقل کاری هم نکند، آن یکی کار را بتواند بکند!»

او همچنین گفته‌‌های تحقیرآمیز و زننده‌ای را به زبان آورده که جنسیت زده تلقی می‌شود: «شما در دوساعت، ۲۰۰ هزار رأی به من دادید که مرا تیز کنید به جان این مسئولین بیافتم. می‌گویند یک روز پسر بچه‌ای را ختنه می‌کردند، دختر بچه ای آن طرف داشت گریه می‌کرد. گفتند تو چرا گریه می کنی؟ گفت: آخر می‌دانم او را دارند برای من تیز می‌کنند.»

برخی با نوشتن یاددشت‌ها و کامنت‌هایی از مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند که اعتبار نامه این نماینده تایید شده از سوی شورای نگهبان را به دقت بررسی کند و در صورت لزوم از ورود چنین اشخاصی به خانه ملت جلوگیری شود.

ماچولند که یک سایت افشاگری و اعتراض به رفتارهای جنسیت زده است هم یک موج ایمیلی با عنوان «نماینده ارومیه، توهین به زنان خیانت در امانت مردم است. رسماً عذرخواهی کنید!» راه انداخته و نوشته است: «نادر قاضی پور نماینده ارومیه در ستاد انتخاباتی خود و پس از پیروزی در انتخابات دوره دهم مجلس، با “کره الاغ” و “روباه” خواندن زنان آنها را شایسته نمایندگی مجلس نمی داند! او حضور زنان را در مجلس “بی فایده” و حتی “خطرناک” تلقی کرده نه تنها آشکارا به زنان توهین می‌کند بلکه با بی‌احترامی و به رسمیت نشناختن اصول و قوانین جمهوری اسلامی در اجازه ورد زنان به مجلس، تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی او در رقابت انتخاباتی به اعتماد مردم و رأی آنان دهن‌کجی می‌کند.»

این موج ایمیلی از این نماینده مجلس می‌خواهد که رسما از گفته‌هایش عذرخواهی کند.

همچنین خبرگزاری ایسنا نوشته که «جمعیت زنان ایران اسلامی، شاخه‌ ارومیه، د‌ر واکنش به این سخنان بیانیه‌ای صاد‌ر کرد‌ه است.»

مهد‌ی قریشی، امام ‌جمعه‌ ارومیه نیز د‌ر خطبه‌های نماز جمعه از بی‌اد‌بی و بی‌تربیتی بعضی که خود را کاندیدا کرده‌اند گلایه کرده و گفته که «توهین و بی‌تربیتی شایسته یک جامعه‌ اسلامی نیست.»

به نوشته ایسنا نادر قاضی‌پور د‌ر گفت‌وگو با روزنامه قانون اظهارات را تکذیب کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • a

    جالبه که توهین قومیتی این آقای نماینده رو سانسور کردید. خدا می دونه اگه یه نماینده فارسی زبان توهین مشابهی کرده بود چه قشقرقی درباره تبعیض قومی و زبانی به پا می کردید و به این بهانه چه مقاله های در پیتی که منتشر نمی کردید اما در مورد زبان فارسی مهم نیست. از اونجایی که زبان فارسی موضوع مورد علا قتون نیست بهانه ای نشد که بین ملت ایران تفرقه اندازی کنید

  • ایمان

    مرد بیشعور. مشخص نیست چه فازی داشت. خواهر، دختر و مادر خودتو بفرست مجلس

  • آوا

    حرف هايى كه اين آقا با شعور پايينش مى زنه آدم رو اونقدر متاثر نمى كنه كه راى دادن مردم به او مى كند! مردم اوروميه آبروى خودشون رو بردن با انتخاب اين نماينده! شوراى نگهبان همه اصلاح طلب ها رو رد صلاحيت كرد ايشون رو قبول كرد! خوبه اتفاقا ! شوراى نگهبان هم ذاتشو نشون داد!

  • مهدی

    چرا زنا این همه تشکل دارن ولی مردا هوای هم ندارن الان که گروهی از زنا زدن به ***گری

  • مهدی

    آخه زنا چه کاری بلدن برن مجلس

  • مهدی

    دمش گرم راس میگه چرا ما مردا هوای زنا رو داریم اینا فقط باید بچه به دنیا بیارن

  • اسماعیل

    البته باید بگم که من خودم این کلی‍پ را دیدم  اصلا خانم ها را با این اصطلا ح نمی خواند فکر کنم مترجم ترکی بلد نبوده است درسته که می گوید مجلس جای الاغ و کره الاغ نیست ولی زنان را با این عنواین خطاب نمی کند بعد این عناوین  رشته سخنانش که عوض می شود اعلام می کند که کارایی زنان در مجلس نمی تواند مثل مرد ها باشد متأسفانه تعدادی الاغ در مجلس هست که ممکنه آبروی زنها را در مجلس ببرند پس مردها را به مجلس بفرستید

  • مادر

    وای برمملکتی که نماینده مجلسش تو طویله بزرگ شده

  • Bahram

    طویله‌ای به نام مجلس اسلامی و گروهی که از طرف شورای رهبری،نگهبان، انتصاب میشوند،همه در همین حال و هوا و طرز فکرند.همه مسلمان، نوکر ولایت،ضدّ زن و ضدّ بشر اند.این طرف اگر به زبان مادریش حرف میزد، اینطور خود را لؤ نمیداد و مثل پارس زبانان طویله جمع و جور تر دور افشانی می‌کرد.

  • امید

    متاسفانه اینگونه اشخاص مجلس رو ملک و ارث پدری خودشون میدونن که دوست ندارن به اصطلاح خودش هیچ .....و........و...... که میتونین جای خای این کلمات رو تو متن سخنرانی گوهربارش پیدا کنیین و بنده از شدت شرم وحیا قادر به بیان این کلمات رکیک نیستم جایی در مجلس داشته باشن.مگه مجلس غار دزدان علی بابا هستش که بلایی سر زنان بیارن؟یا ایشون این قدر فهم مردم رو پایین میبینن که خودشو به آلت تیزشده یه مرد تشبیه میکنه؟ یا توهین به زبان فارسی که زبان رسمی کشوره چه چیزی میرسونه غیر از نژادپرستی بچه گانه (البته دوستان ترک رو فاکتور بگیرین) یا شوخی های جنسی که حتی الان تو جمع دوستانه زشته و چرا مجلس که نمود مردم در عرصه سیاسته واکنشی به این حرفای سخیف و زمینه ساز تفرقه نشون نمیده؟ایشون به قول خودشون با رای 200هزار نفر به مجلس اومده پس چرا به ملت 80 میلیونی توهین میکنه در حالی که حتی حق توهین به اون 200هزار نفر رو نداره؟یا به چه حقی به زنان توهین میکنه و مرد بودن خودشو رو حتی از نمایندگان مرد دیگه بالاتر میبینه؟چون فکر کرده پیگیر شکایات از فلان کس بوده این حقو به خودش میده که اگه اینجوریه پس چرا تا الان این پیگیری های مداوم تا الان اثری نداشته؟..............

  • بینام

    قاضی‌پور پرکارترین نماینده مجلس نهم بوده است. در ستون روزهای غیبت و دفعات تاخیر قاضی‌پور عدد صفر ثبت شده است، وی با امضای 139 طرح به همراه یک نماینده دیگر بیش از دیگر نمایندگان مجلس طرح امضا کرده است، با 17 بار نطق بیش از همه نمایندگان دیگر نطق پیش از دستور داشته است، با 658 تذکر کتبی به وزرا دوازده برابر متوسط مجلس پاپیچ وزرا شده است و با 139 بار سوال از وزرا، با اختلافی فاحش بیش از هر نماینده دیگری وزرا را در معرض سوال قرار داده این کارنامه قاضی‌پور به زمان دولت یازدهم نیز محدود نیست. قاضی‌پور به نمایندگی از مجلس نهم مسئول پی‌گیری شکایت از احمدی‌نژاد نیز شده بود.

  • مانی

    او حیوانی بیش نیست البته اگر توهین به حیوانات نباشد

  • none

    ولایت مططللققه چنان اوباشان را شیر کرده که در هرکاری ازادند

  • نماینده ارمیه

    خوب گفتم . لیاقت شما مردم منم با همین حرفهام . شما لیاقت بهتر از من و اقام خامنه ای و خمینی رو ندارید ؟ دارید ؟ خخخخخخخخ

  • قل قلی

    صلاحیتشو کی تعیین کرده؟؟؟؟؟؟؟ کی به این رای داده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ خلایق هر چه لایق یه احمدی نژاد دیگه زاییدن ولی تو مجلس

  • پاشا

    ***کسی که به این الاغ رای داده و***تر از اینها کسی که اینو تایید صلاحیت کرده

  • دلیر

    مخاطب این نامه, جناب آقای نادر قاضی پور, تمامی زنان و مردانی که به ایشان رای داده اند, شورای نگهبانی که صلاحیت این فرد را تایید کرده و نمایندگانیست که می خواهند اعتبارنامه ی او را امضا کنند. به عنوان یک شهروند، و نه به عنوان یک ترک زبان یا یک زن، از خواندن سخنان شما متاثر شدم، متاسف شدم که با شما زیر آسمان یک کشور زندگی می کنم و قانون کشورم را شما تعیین می کنید. شمایی که قرار است برای فرهنگ، برای زنان و برای اقوام این کشور قانونگزار باشید اما در سخن گفتن خود، از توهین به اقشار مختلف ابایی ندارید. شما که شرم نمی کنید از بیان شوخی دستی هایتان در توالت مجلس و به مرد بودنتان در سطحی ترین برداشت از این واژه این چنین غره می شوید ، به فاعل بودنتان افتخار می کنید و مغرورانه تعیین می کنید که مجلس جای چه کسانی نیست و صد البته خود را محق می دانید که مجلس حتما جای شما هست! به عنوان یک شهروند شما به من، به زنانی که به شما رای داده اند و به تمامی زنانی که طی ادوار مختلف در مقام قانونگزار به مجلس آمده اند توهین کرده اید. امیدوارم فراموش نکرده باشید که این سخنان از زبان نماینده ی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران زده شده است. تاریخ را ورق بزنید، مبارزات زنان مشروطه خواه این کشور را بخوانید، زنانی که جان دادند تا شما این چنین بر صندلی مجلس تکیه زنید و مغرورانه به مرد بودنتان در مجلس ببالید. آقای نماینده ی ***، آیا هنوز بعد از مدت ها نمایندگی، در نیافته اید که طبق قانون اساسی این کشور، تمام اقوام با هم برابرند؟ چه سودی از این همه توهین نژاد پرستی می برید جز آتش ریختن بر خرمن پان ترکیست ها و جدایی طلب ها؟ چه سودی در تفرقه میان ترک ها و فارس ها هست؟ کمی به عواقب سخنانتان بیندیشید. آیا تفرقه انداختن میان برادران و خواهران مسلمان و هموطن, همان نیست که دشمن سال ها برای آن تلاش کرده است؟دعوتتان می کنم کمی تعقل کنید و هر سخنی را بر زبان نرانید. شان نماینده ی مردم بودن را حفظ کنید و به رفتار مطابق قانون اساسی بازگردید.خواهش می کنم عرق شرم بر پیشانی هم زبانان و همشهریانتان ننشانید از داشتن نماینده ای چون خود. همین و السلام

  • حسن

    فروپاشی اخلاق و معیارهای اخلاقی و دزدی و دروغ و قتل و غارت، جزیی از سرشت و ماهیت نظام مقدس اسلامی است. چه جای شگفتی و تعجب است؟ توقع دارید در کشوری که قانون اساسی آن را افرادی بی سروپا مانند این آقا و برادران مومن و متدین ایشان بر اساس شرع مبین تدوین کرده اند، بهتر از این باشد؟ ماهیت و ذات حکومت دینی همین است؛ فرمایشات این آقا، دقیقا در راستای همان تعالیم مقدسی است که در متون اسلامی آمده است؛ این لمپن چیزی خلاف شرع نگفته است.

  • حمید

    خودش اگر اولاغ نبود حرف دهنشو میفهمید داره چه زری میزنه ...یه نماینده اینقدر بیشعور

  • ماني از المان

    از حوزه همان تراود، كه اندرون دارد. عصاره اصولگرايي، همان كه نواب صفوي و كاشاني و خميني كاناليزه كردند.

  • میترا

    وقتی رییس فرهنگستان ادب پارسی در نشست سیاسی خود کلاه مخملی ها و لاطهای چاله میدان را بزرگ می دارد، از یک نماینده مجلس عوام چه انتظاری می رود. ولی همانطور که فریبرز هم به درستی گفت وای بر احوال رقت بار مردمی که این شخص را به عنوان نماینده خود به مجلس فرستاده اند. این که دیگر توطئه راسیست های فارس نبوده! امیدوارم اعتبار نامه این رذل در آغاز کار مجلس بعدی تصویب نشود. این باید به خواستی عمومی تبدیل شود. الباقی نماینده ها در قبال تایید این مردک مسئولند و باید به موکلین خود پاسخ بدهند.

  • دادپور

    اين همان لمپنسم فرهنگي است كه قدمتي به اندازه سالهاي عمر حمهوري اسلامي دارد و از روز اول ورود به جماران اغاز شده است. سران حكومت هميشه از انان بنام " بنام مردم در صحنه " نام برده اند. وظيفه اين نيروهاي حاضر در صحنه سركوب چپ ، مجاهدين ، مليون، ملي مذهبي ها ، زنان .. بوده است. لمپنسم فرهنگي برخلاف گفته هاي اصلاح طلبان با احمدي نژاد به وجود نيامده است، چهره هاي شاخص اين لمپنها را در صفوف اصلاح طلبان فراوان مثل هاري غفاري مي توان يافت. تا حال در بين مقامات جمهوري اسلامي كسي به خاطر حمايت از اين احشام عذرخواهي نكرده است، تنها فرد استثنايي در اين نظام ايه الله منتظري بود كه طلب بخشش از مردم كرد. بايد منتظر شد تا ببينيم ايا اصلاح طلبان زني را به وزارتخانه راه خواهند داد؟

  • Fariborz

    این   انگل   را  کجای   دلم   بزارم.    اما    غلط   نکنم     ***   تشریف    داره.   البته    به   هموطنان   ترک   زبان   بر  نخوره   آنها   با   این    نادر قاضی   پور    فرق   دارن..   بیچاره   اون   احمق هايی    که   به  این   راًی   دادن   (   خاندانی   که  تو  باشی  محرَم  ... بایدش   ..ر.ی.. ...   به  آن  اهل  حرم)

  • حسن

    افکار این نماینده چیزی نیست که قبلا کسانی که به او رای داده اند خبر نداشتند. حالا سوال این است چرا هنوز این آدمها به ایشان رای دادهاند.

  • جانسون

    حیف این مملکت نیست دست یه سری اشغال افتاده تقصیر مردمه که به این اشکها به معنای واقعی رای میدن

  • آرش

    اگر من جای مادر این احمق بودم دق میکردم. متاسفانه اینطور افراد تو جامعه ما کم طرفدار ندارن. دریاچه ارومیه داره خشک میشه اونوقت مردم ( این دسته افراد نامحترم) هنوز درباره لای پای مردان و زنان صحبت میکنند و گلو جر میدن. یک مشت پوپولیست عقده ای که معلوم نیست در بچگی چه به آنها گذشته که اینطور شده اند : عقده حقارت در ایران بیداد میکنه و فقط محدود به این نماینده نما نیست.

  • فرهاد - فریاد

    مارکس در 160 سال پیش گفت سطح مناسبات اجتماعی همسطح رشد و توسعه ی نیروهای مولده ی آن جامعه است و" چیز عجیبی نیست که نماینده ای که خامنه ای به مردم تحمیل می کند در سطح دزدان دریائی و بازاریان عصر نوسنگی فکر کند .

  • Aban

    دقیقا درست گفته.مجلس فقط جای اون الغه نه هر کس دیگه.

  • جهان آرشید

    راست میگوید مجلس جای کره الاغ نیست فقط جای الاغ نادان یا گاو پرواری مانند این آقای قاضی زاده است وی بر آران و ایرانیانی که هنوز دلخوشند که از دست خامنه ای اصلاح طلبی چون ریشهری و رفسنجانی را انتخاب میکنند ...

  • یک زن

    البته آقای فریبرز عزیز در بخش یگر از صحبتهای ایشان که اینجا ذکر نشده است مشخص است که خودشان هم اذعان داشته اند که مهمترین فعالیتشان در توالت مجلس بوده است جایی که واقعا جای اینگونه اشخاص هست. این اولین و آخرین باری نبوده که چنین صحبتهایی میکنند و ایشان هم اولین و آخرین فرد از این قماش نیستند. متاسفانه از این افراد در مجلس شورای اسلامی فراوان است. تا زمانیکه در شهرستانها موقع رای دادن افکار قومی و قبیله یی را کنار نگذاریم همچنان شاهد حضور چنین افرادی خواهیم بود

  • محسن

    آخه بی شعور همون زنی که کره الاغ می دونی مادر خودته همسر خودته دختر خودته

  • حمید

    سخت نگیرید همه اشان همین فرهنگ را دارند. فقط باید در محافل خصوصی ببینید چه میگن.

  • سه قصه

    بي شعور. بي شعور ...... بي شعور. مايه خفت و خواري ايرانيان.... إينو بايد نماينده در توالت هاي بين تو راهي ميكردند.

  • فریبرز

    نمونه ای از اراذل و اوباش خامنه ای در پست های کلیدی معلوم نیست کدوم احمقی به این لات بی سرو پا رای داده یا براش رای جور کردن.