ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش تند ایران به تروریست خواندن حزب‌الله لبنان

ایران به‌شدت شورای همکاری خلیج فارس را به‌دلیل آن‌که حزب‌الله لبنان را «تروریست» خوانده است، مورد انتقاد قرار داد و حزب‌الله لبنان را «نماد مقاومت» در برابر اسرائیل دانست.

ایران به‌شدت شورای همکاری خلیج فارس را به‌دلیل آن‌که حزب‌الله لبنان را «تروریست» خوانده است، مورد انتقاد قرار داد و حزب‌الله لبنان را «نماد مقاومت» در برابر اسرائیل دانست.

جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی حزب‌الله لبنان در منطقه است.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه ۱۳ اسفند ضمن محکوم کردن بیانیه شورای همکاری خلیج فارس، مخالفت کشورهای عضو این شورا با حزب‌الله لبنان را «هم‌صدا» با اسرائیل خواند و گفت: «دولتمردانی که با فضاسازی و دروغ‌پراکنی و اعمال فشار به دولت‌های دیگر در پی صدور چنین موضع‌گیری‌هایی هستند، دانسته یا ندانسته علیه منافع کشورهای اسلامی عمل می‌کنند.»

جابری انصاری این اقدام شورای همکاری خلیج فارس را خطای جدیدی عنوان کرد که «به نفع ثبات و امنیت منطقه نیست».

بداللطیف بن رشید الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه ۲ مارس / ۱۲ اسفند اعلام کرد عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عمان و کویت، کشورهای عضو این شورا تصمیم گرفتند که نام حزب‌الله لبنان را در بین گروه‌های تروریستی قرار دهند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس افزود این تصمیم از آن رو گرفته شد که شبه‌نظامیان حزب‌الله به «اعمال خصمانه خود در جذب افراد جوان (در خلیج فارس) به‌منظور اقدامات تروریستی ادامه می‌دهند».

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران نیز روز پنج‌شنبه گفت: «کسانی که حزب‌الله را تروریسم می‌خوانند خواسته و ناخواسته وحدت و امنیت لبنان را هدف قرار داده‌اند.»

حزب‌الله لبنان یک جنبش شیعه است که از سوی ایران حمایت می‌شود. این گروه در جنگ سوریه در کنار ایران از حکومت بشار اسد پشتیبانی می‌کند و در جنگ یمن نیز همراه با ایران پشتیبان شیعیان حوثی است که با ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی می‌جنگند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    اتفاق مبارکیست که مدتها پیش باید می افتاد .