ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به حذف یارانه بگیران؛ ۵۶۱ هزار نفر بازگشتند

۸۷۰ هزار نفر از حذف‌شدگان دریافت یارانه نقدی به حذف یارانه‌های خود اعتراض کردند و در نهایت ۵۶۱ هزار نفر از این معترضان نامشان به فهرست یارانه‌بگیران بازگشت.

۸۷۰ هزار نفر از حذف‌شدگان دریافت یارانه نقدی به حذف یارانه‌های خود اعتراض کردند و در نهایت ۵۶۱ هزار نفر از این معترضان نامشان به فهرست یارانه‌بگیران بازگشت.

تنها یک میلیون نفر از جمعیت ایران یارانه نقدی نمی‌گیرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اکبر ایزدی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که تاکنون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یارانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را به عنوان افراد غیرنیازمند از آمار یارانه‌بگیران حذف کرده بود که از این تعداد حدود ۸۷۰ هزار نفر به حذف یارانه خود اعتراض کردند.

به‌گفته ایزدی پس از بررسی‌های انجام شده در مورد شرایط معترضان، یارانه حدود ۵۶۱ هزار نفر دوباره برقرار شده است.

یارانه‌ها، از سال ۱۳۸۹ تاکنون در ۶۰ مرحله به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است. اما این پرداخت‌ها بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های انجام شده برای توزیع منابع ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید، حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان طی ۶۰ مرحله به‌عنوان یارانه نقدی به متقاضیان پرداخت شده است. ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از این رقم از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، ۵۳ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی و همچنین ۵۷۰۰ میلیارد تومان نیز با قرض گرفتن از بانک مرکزی تأمین شده است.

شرایط نامطلوب اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب شد تا دولت خانوارهای پردرآمد را از فهرست یارانه‌بگیران کنار بگذارد و آن را به نیازمندان تخصیص دهد. با این حال شرایط حذف خانوارهای پردرآمد از دریافت یارانه نقدی هیچگاه اعلام نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.