ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیس‌بوک مالیات بیشتری می‌پردازد

فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ فقط ۴۳۲۷ پوند به اداره مالیات بریتانیا پرداخت. این در حالی‌ است که بریتانیا بعد از آمریکا بزرگ‌ترین بازار دریافت تبلیغات این شبکه اجتماعی است.

بزرگترین شبکه اجتماعی آنلاین جهان، جمعه چهارم مارس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد در آینده مالیات بیشتری در بریتانیا پرداخت خواهد کرد. فیس‌بوک هم مانند دیگر کنسرن‌ها به دلیل استفاده از روش‌های قانونی پرهیز از پرداخت مالیات مورد انتقاد قرار گرفته است. این کنسرن‌ها طبق توافق ویژه‌ای با بعضی از کشورهای اروپایی مانند لوگزامبورگ یا ایرلند مالیات بسیار کمتری از حد متوسط اروپا می‌پردازند. دولت بریتانیا سال ۲۰۱۵ در واکنش به فشار افکار عمومی، مالیات ویژه‌ای را برای انتقال سود به کشوری دیگر وضع کرد.

فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ فقط ۴۳۲۷ پوند به اداره مالیات بریتانیا پرداخت کرد، این در حالی‌ است که بریتانیا بعد از آمریکا بزرگ‌ترین بازار دریافت تبلیغات این شبکه اجتماعی است.

اکنون فیس‌بوک قصد تغییر سیاست پرداخت مالیات خود را دارد؛ حداقل کمی بیشتر از گذشته. این کنسرن قصد دارد از سال ۲۰۱۷ مالیات مربوط به درآمد قراردادهای تبلیغاتی مشتریان بزرگ را که توسط توسط تیم بریتانیایی فیس‌بوک بسته شده‌اند، در همین کشور پرداخت کند، درآمدهای مربوط به دیگر مشتریان همچنان به ایرلند واریز خواهند شد.

در نوامبر ۲۰۱۵ در نشست «جی۲۰» مصوبه‌ای برای اقدام علیه راه‌های قانونی فرار از مالیات به امضای اعضا رسید. در این اجلاس به طور مشخص ۱۵ پیشنهاد مطرح شد. به طور نمونه این که موسسات در آینده در همان کشوری که فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و سودآوری دارند موظف به پرداخت مالیات باشند تا از انتقال سود به «بهشت‌های مالیاتی»‌ جلوگیری شود.

ببر بی‌دندان

روش جدید کسب مالیات بیشتر در بریتانیا به «مالیات گوگلی» معروف شده اما منتقدان آن را «ببر بی‌دندان» می‌نامند. اوایل سال جاری گوگل طبق توافقی با مسئولان مالیاتی موظف به پرداخت ۱۳۰ میلیون پوند برای جبران پرداخت ناچیز مالیات در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ شد.

بدین ترتیب گوگل بابت تمامی سال یاد شده ۱۸۰ میلیون پوند مالیات پرداخته که به نظر منتقدان، به نسبت درآمد ۲۴ میلیارد پوندی گوگل در مدت یاد شده هم‌چنان ناکافی‌ است.

نوش‌داروی فعالیت‌های خیریه

سال گذشته بنیانگذار فیس‌بوک مارک زاکربرگ بخش اعظم ثروت خود را به بنیادی برای فعالیت‌های انسان‌دوستانه انتقال داد. از سال‌ها پیش بنیانگذار مایکروسافت و همسرش با فعالیت در بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» علاوه بر آن که تحسین می‌شوند، مورد انتقاد فعالان اجتماعی هم هستند.

به نظر منتقدان، برخی از مشکلات موجود جهان در صورت پایبندی کنسرن‌ها به قوانین ملی و بین‌المللی و احترام به حقوق بشر اساسا به وجود نخواهند آمد.

منتقدان فعالیت‌های بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» در زمینه‌های محیط زیست، بهداشت و مبارزه با فقر در کشورهای آفریقایی را مغایر با سرمایه‌گذاری همزمان این بنیاد درکنسرن‌هایی می‌دانند که فعالیت‌شان موجب تخریب محیط زیست و بروز فقر در آفریقا شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.