ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در سال جاری ۳۴۰ هزار «قاچاقچی و معتاد» در ایران بازداشت شدند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شمار معتادان در ایران را نزدیک به دو میلیون نفر می‌داند.

علی مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌گوید در سال ۱۳۹۴ حدود ۳۴۰ هزار «قاچاقچی و معتاد متجاهر» در ایران بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مؤیدی که شامگاه یکشنبه ۱۶ اسفند در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزاش تعداد بازداشت‌شدگان جرایم مواد مخدر در ایران را «نگران‌کننده» دانست.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، از میان ۳۴۰ هزار نفری که بازداشت شده‌اند، ۲۳۰ هزار نفر «قاچاقچی مواد مخدر» هستند.

این مقام پلیس آمار «ستاد مبارزه با مواد مخدر» که شمار معتادان را در ایران یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر می‌داند، رد کرد و گفت: «آمار بیش از این و حدود دو میلیون نفر است.»

کار‌شناسان مستقل اما شمار واقعی معتادان در کشور را چهار میلیون نفر برآورد می‌کنند.

علی مؤیدی گفت که پلیس اشتیاقی به اعدام ندارد اما از اظهارنظر در مورد حذف مجازات اعدام جرایم مواد مخدر خودداری کرد و افزود: «بیش از ۱۰ دستگاه در اجرایی کردن قانون فعلی مسئولند و همه آن‌ها موظفند در قبال پیشنهاداتی مانند حذف مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر اظهار نظر کنند. اگر همه دستگاه‌ها اظهار نظر کردند پلیس هم در این‌باره اظهار نظر خواهد کرد.»

آذرماه سال جاری بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان مجلس، طرح حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر را امضا کردند. نمایندگان امضاکننده این طرح به جای اعدام، مجازات‌های جایگزین پیشنهاد کرده‌اند. اما این طرح مخالفانی دارد از جمله برخی مقامات ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین پلیس ایران.

بیشترین آمار اعدام در ایران مربوط به جرایم مواد مخدر است. بر پایه قوانین ایران فروش مقدار معینی از مواد مخدر مجازات اعدام در پی دارد.

ایران پس از چین بیشترین تعداد اعدام‌ها در جهان را دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    بله ! آنها که باعث این بدبختی ها شده اند دارای بهترین موقعیت اداری و سیاسی و مالی هستند