ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالانه ۱۵۰۰ هکتار از مراتع استان مرکزی تبدیل به بیابان می‌شود

یوسف یوسفی، مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی می‌گوید هر سال بیش از ۱۵۰۰ هکتار از مراتع این استان بر اثر آتش‌سوزی و تغییر کاربری از بین رفته و به تدریج تبدیل به بیابان می‌شود.

یوسف یوسفی، مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی می‌گوید هر سال بیش از ۱۵۰۰ هکتار از مراتع این استان بر اثر آتش‌سوزی و تغییر کاربری از بین رفته و به تدریج تبدیل به بیابان می‌شود.

یوسفی، امروز دوشنبه ۱۷ اسفند به خبرگزاری مهر گفت افزون بر آتش‌سوزی و تغییر کاربری، «خشکسالی و دمای بالای هوا در فصول گرم» باعث نابودی بخش مهمی از منابع طبیعی استان مرکزی شده است.

به گفته او، در سال جاری خورشیدی دست‌کم ۱۸۰۰ هکتار از اراضی طبیعی این استان نیز تصرف شده که در این‌باره ۱۲۰ پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی افزود در سال جاری همچنین ۱۲۰۰ هکتار از مراتع این استان بر اثر ۷۰ مورد آتش‌سوزی از بین رفت.

فعالان و مسئولان در مورد وضعیت وخیم محیط زیست ایران بار‌ها هشدار داده‌اند اما کماکان تخریب محیط زیست و منابع طبیعی ادامه دارد. حتی دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای حفاظت از محیط زیست کاری از پیش نبرده است.

محدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز یکشنبه ۱۶ اسفند گفت که اوضاع به همین منوال پیش برود، وضعیت محیط زیست در ایران تا پنج سال آینده به یکی از بحران‌ها در ایران تبدیل می‌شود.

«بحران کم‌آبی، برداشت‌های فزاینده چاه‌های کشاورزی از منابع آبی زیرزمینی، تخریب و تصرف منابع طبیعی، آلودگی‌‌های صنعتی، فاضلاب‌های شهری و صنعتی، گرد و غبار و ریزگردها، خشک شدن تالاب‌ها و انقراض حیات وحش» از جمله مهمترین مسائلی است که محیط زیست ایران با آن مواجه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    بسلامتی رهبر بابصیرت و ولی امر مسلمین جهان! شما بکوشید دستور ایشان برای افزایش جمعیت رااجرا کنید. شما در فکر دشمن باشید. سپاه پرهزینه حزب اله در لبنان را و حکومت بعثی سوریه (عضو کنفرانس 6+2 خلیج فارس) را حفظ کنید. لبنان را اباد کنید. به غزه پول بدهید. در سامرا و کربلا و نجف و سوریه و جاهای دیگر صحن و گنبد و گلدسته طلایی بسازید. از چین کالاهای بنجل وارد کنید به حکومت برادر پوتین ( یعنی خود پوتین ، برادرش نه ) امتیاز بدهید و همین دوازده و نیم درصد دریاچه خزر را هم بدهید و برای ساخت و پاخت نیروگاه های دیگری هم قرارداد ببندید. ..... در فکر دشمن و دشمن و دشمن باشید جنگل و فضای سبز چه ارزشی برای نظام مقدس دارد؟! بدهید همه را بتراشند و بدهید سپاه در آنجاها ساختمان های تجاری اداری و .... بسازد و بفروشد. بدهید به ستاد فرمان امام (رپ) !