ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از ۱۰ سال: آلبوم حماسی شهرام ناظری منتشر شد

آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری، به آهنگسازی فرید الهامی منتشر شد. این آلبوم را نشر «نغمه سرای روژین» منتشر کرده.

آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری، به آهنگسازی فرید الهامی منتشر شد. این آلبوم را نشر «نغمه سرای روژین» منتشر کرده و صدرالدین حسین‌خانی هم تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته است.

شهرام ناظری در حین اجرای یکی از ترانه‌های آلبوم «درفش کاویانی»

آواخوانی (بر اساس آواهای باستانی هوره و مور)، پادشاهی ضحاک، تولد فریدون، تکنوازی تنبور، ضحاک در جستجوی فریدون (براساس مقام مجنونی و شاهنامه‌خوانی)، خروشیدن کاوه دادخواه، قیام کاوه آهنگر، کاوه آهنگر (بر اساس مقام سحری و شاهنامه‌خوانی)، برافراشتن درفش کاویانی (ضرب زورخانه و باستانی)، به بند کشیده‌شدن ضحاک در کوه دماوند توسط فریدون (نبرد نور و ظلمت)، نیایش (بر اساس مقام ساروخانی) و همچنین مقام جلو شاهی باستانی و سحری از قطعات آلبوم «درفش کاویانی» است.

آلبوم «درفش کاویانی»

فرید و فرنود الهامی، مهراب اسرافیلی، آرمان دکه‌ای، پریسا کلهر نوازندگی تنبور را به عهده داشتند.

سعید نایب محمدی نوازندگی عود، صابر نظرگاهی نوازندگی دیوان، یونس پاکنژاد و سینا علم، نوازندگی کمانچه، نازلی بخشایش، نوازندگی چنگ، فرهاد صفری، نوازندگی سازهای کوبه‌ای ابداعی و ضرب زورخانه و شهریار نظری، نوازندگی دف را به عهده گرفته است.

شهرام ناظری به اسطوره‌های ایرانی و ترانه‌های حماسی توجه خاص دارد. آلبوم «درفش کاویانی» حاصل یک دهه تلاش در عرصه موسیقی حماسی ایران است.

پیش‌پرده آلبوم «درفش کاویانی» با صدای شهرام ناظری و با آهنگسازی فرید الهامی

او درباره توجه‌اش به موسیقی حماسی ایران به رادیو زمانه گفته است:

«اگر به مصاحبه‌های سال‌های قبلی که انجام داده‌ام مراجعه کنید، می‌بینید که همواره دلم می‌خواست شاهنامه را اجرا کنم. ۱۵ سال قبل هم شاهنامه را به زبان کردی اجرا کرده‌ام. از ۳۰ سال پیش، از آهنگسازهایی که با آن‌ها دوست بودم، می‌خواستم که کار شاهنامه کنیم. ولی چون کار شاهنامه انجام نشده بود، کار مشکلی بود و بعد احتیاج به حمایت فرهنگی خوب داشت که در کشور ما نبود و در نتیجه ماند تا امروز.»

شهرام ناظری (زاده ۲۹ بهمن ۱۳۲۸ کرمانشاه)، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی ایرانی و استاد موسیقی مقام ایرانی است. او از نخستین هنرمندان ایرانی است که با استفاده از موسیقی مقامی اشعار شاهنامه را اجرا کرده است. از او بیش از ۴۰ آلبوم موسیقی منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.