ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حداقل دستمزد کارگران در ایران ۸۱۱ هزار تومان تعیین شد

شورای عالی کار ایران سرانجام پس از چندین جلسه حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۵ را نسبت به سال جاری ۱۴ درصد افزایش داد اما همچنان شکاف زیادی بین دستمزد و هزینه‌های خانوارهای کارگری وجود دارد.

شورای عالی کار ایران پس از یک نشست هشت ساعته، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۳۹۵ را ماهانه ۸۱۱ هزار تومان تعیین کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ۱۹ اسفند خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حداقل دستمزد روزانه ۱۳ میلیون کارگر در ایران برای سال آینده ۲۷ هزار و ۷۲ تومان تعیین شده است.

این دستمزد در مقایسه با دستمزد فعلی کارگران که ۷۱۲ هزار تومان است، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

در جلسه تعیین دستمزد، نمایندگان «دولت، کارفرمایان و کارگران» حضور داشته‌اند و مصوبه به امضای اعضای شورای عالی کار یعنی «علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی؛ محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد (گروه دولت)، احمدرضا معینی، هوشنگ درویش و ناصر برهانی (گروه کارگری) و جمال رازقی جهرمی، مرتضی رجبی و حسین سلاح‌ورزی (گروه کارفرمایی)» رسیده است.

جلسه تعیین دستمزد شامگاه سه‌شنبه ۱۸ اسفند آغاز شد و ساعت دو بامداد چهارشنبه ۱۹ اسفند به پایان رسید.

دستمزد کارگران در حالی ۸۱۱ هزار تومان تعیین شده که بر پایه اعلام مرکز آمار ایران هزینه ماهیانه یک خانوار شهری چهار نفره بیش از یک میلیون و ۸۲۰ هزارتومان است. فعالان کارگری نیز می‌گویند که هزینه ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری ماهانه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بر همین اساس شکاف زیادی بین دستمزد و هزینه‌های خانوارهای کارگری وجود دارد.

به‌گفته این فعالان، دستمزدی که کارگران ایرانی دریافت می‌کنند، «یک هفته هم دوام نمی‌آورد.»

افزون بر سطح درآمد پایین کارگران، در موارد زیادی نیز پرداخت دستمزد کارگران یا با تأخیر مواجه می‌شود و یا این‌که کارگران به دلیل قراردادهای موقت از کار اخراج می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    ما باید پیرو اقتصاد مقاومتی باشیم تا دشمن نتواند به نظام ضربه بزند ! ( انگار دشمن صافکار یا گلگیر ساز است ! ) ما که برای اقتصاد انقلاب نکردیم برای نظام انقلاب کردیم. در عوض تریلی تریلی ارز و طلا به جنوب لبنان میرود تا سپاه پاسداران حزب اله لبنان برایما نگه دارد. پول برای حفظ حکومت بشار اسد میرود تا کنفرانس 2+6 خلیج فارس عضو کم نیاورد ! در کربلا و نجف و سامرا و سوریه و جاهای دیگر ضریح و مناره و گنبد طلا و صحن و مسجد بسازند تا چشم دشمن کور شود. دشمن بداند که پولهای ستاد فرمان هشت ماده ای امام، آستان امام رضا و بنیاد ها و سپاه و .... حوزه های علمیه و مراجه و سلسله جلیله روحانیت و بیت مظلم مقام ولی امر مسلمین جهان و ... کم نیاورند

  • روزبه

    حقوق و مزایای ماهانه افراد تصمیم گیرنده چقدر است. اگر اینها نماینده واقعی کارگران بودند باید جلسه رو ترک میکردند. اگر دولت و کارفرماها تعیین هم میکردند از این قراارداد هم بدتر نمیشد. مثل معمول همون شد که کارفرماها میخواستند. البته خود دولت بعنوان بزرگترین کارفرما همیشه طرف کارفرماهاست و بیطرف نیست. بلکه ذینفع.