ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی شد

خامنه‌ای در حکم انتصاب علم‌الهدی از او به عنوان امتحان‌داده دوران‌های دشوار یاد کرده است. با درگذشت واعظ طبسی قدرت سیاسی و اقتصادی خراسان رضوی به دو خویشاوند معتمد سپرده شد.

خامنه‌ای در حکم انتصاب علم‌الهدی از او به عنوان امام جمعه موفق مشهد و امتحان‌داده دوران‌های دشوار یاد کرده است. سه روز پیش‌تر، داماد علم‌الهدی به جانشینی واعظ طبسی در تولیت آستان قدس رضوی منصوب شده بود.

احمد علم‌الهدی، روحانی تندروی ۷۱ ساله از سال ۱۳۸۴ امام جمعه مشهد شد. او پدر همسر ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور است که چند روز پیش‌تر به دستور خامنه‌ای جانشین واعظ طبسی شد و تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفت. واعظ طبسی هم‌زمان نماینده ولی فقیه در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بود.

عباس واعظ طبسی منصوب شده آیت‌الله خمینی و میراثی بود که از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به خامنه‌ای رسیده بود. اینک و با درگذشت او، خامنه‌ای مهره‌های هماهنگ با خود را که معتمد و خویشاوند یکدیگرند، کنار هم می‌چیند.

بین واعظ طبسی و علم‌الهدی در مسائلی چون مرزبندی اصولگرایان با هاشمی رفسنجانی و موضع‌گیری‌های جناحی شکاف وجود داشت.

علم‌الهدی خاتمی و رفسنجانی را جزء "خواص بی‌بصیرت" می‌نامد و پیش از انتخابات هفتم اسفند نیز نسبت به "فتنه ۹۴" هشدار داده بود. او از مخالفان سرسخت رفع حصر از رهنورد، موسوی و کروبی است.

خامنه‌ای گفته است علم‌الهدی در دوران‌های دشوار امتحان پس داده است. نمونه‌هایی از مواضع نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

● حضور اروپاییان در ایران خطرناک است.
● توافق هسته‌ای عبور از خط قرمز رهبری است.
● بازگشایی سفارت بریتانیا نگران کننده است.
● کنسرت موسیقی بی‌بند و باری و مطرب بازی است.
●  شانزدهم آذر مال لاییک‌ها و فرصت‌طلب‌،ها در دانشگاه‌هاست.
● با آزاد کردن فیسبوک اهانت به دین شروع می‌شود.
● هرکس با انگلیس دست داد شغال السلطنه و گرگ‌الدوله از آب در آمد.
● دولت اگر بخواهد موسوی و کروبی را آزاد کند در کار قوا دخالت کرده است.
● اقتصاد ما از ساپورت پوشی زنان صدمه می‌بیند.
● مجلس خبرگان نمی‌تواند بر عملکرد ولی خود نظارت کند.

علم‌الهدی در مهر ۱۳۹۲ در واکنش به انتخاب حسن روحانی گفته بود جریانی که روی کار آمده، جریان اصولگرایان نیست و باید تا دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری نیروی اصولگرایان مخالف دولت را حفظ کرد.

او هم‌چنین انتصاب یک زن (مرضیه افخم) به عنوان سخنگوی وزارت خارجه در دولت روحانی را خلاف قرآن خوانده و گفته بود چنین انتظاری از یک دولت اسلامی نداشت.

علم‌الهدی عضو خبرگان چهارم است. او در انتخابات خبرگان پنجم نیز به این مجلس راه یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • درسا

    این نهاد با درامد های میلیاردی دلاری چرا مالیات ‌نمی پردازد چرا یک نهاد مذهبی کارهای بازرگانی می کند کسب کارها استانه قدس که نهاد استانه قدس مالیاتی برای ان نمی دهد شرکت شهاب خودرو شرکت دارو سازی ثامن شرکت توسعه و نفت رضوی شرکت تولید فرش رضوی ارزش تقریبی زمین استان های قدس بیش از 20 میلیارد دلار است

  • میترا

    یکی از ایراداتی که به محمد رضا شاه می گیرند آن بود که به دلیل بیماری نمی توانست بر اوضاع مسلط باشد و شد آنچه نباید می شد. حال سوال این است که آقای خامنه ای که حد اقل هم معلولیت جسمی (و به احتمال زیاد روانی) ناشی از انفجار بمب دارد و هم از سرطان پیشرفته رنج می برد به چه دلیل دو دستی بر مسند سلطنت چسبیده و استعفا نمی دهد. او ممکن است در طول سالهای سلطنتش مهارتهای خون آشامی و رذالت مذهبی ( سیاست ورزی اسلامی) را فرا گرفته باشد ولی در این وضع سلامت نباید در این سمت بماند که عقل سالم در بدن سالم است. امیدوارم زودتر تخت را به ولایتعهدش بسپرد و تا زمان مرگ قریب الوقوعش بنشیند و شیوه های کشور خراب کنی و چسبندگی به اریکه را به او بیاموزد.

  • زبان ادم

    چقدر مدرم ایران از جمله خراسان و مشهد بدبخت هستند........

  • بهنام

    آب گندیده راه خود را می جوید و به لجنزار می رسد و این دزدان سر گردنه و این فسیلهای متحجر مذهبی هم ، اینچنین همدیگر را پیدا نموده و باندهای فاسد غارت و چپاول از ملت ایران را شکل می دهند . بیچاره آن عوام الناسی که در جهل مرکب به سر برده و در گمراهی خود غوطه ور مانده و به این مزدوران ضد بشری و جنایتکاران تازی اظهار سر سپردگی می نمایند . به امید نابودی جمهوری اسلامی و کلیه سر دمدارانش علی الخصوص بزرگترین دزد جهان ، علی خامنه ای و مذهب من در آوردی محمد کذاب در وطن عزیزمان ایران .

  • ماني از المان

    اين عربده كشيدن ها و جفتك پرانيها بي دليل نبود، از يك طرف دامادي جلادي كه دستش تا شانه اغشته به خون مبارزان زنداني بر مسندي مهم ( يا به عبارتي املي لاريجاني به قول نوريزاد نفر ششم قوه قضاييه وردست رئيسي ) لم داده و از طرفي ارث و ميراث استان قدس هم شهامت و هم انگيزه خيلي بيشتر از أندازه به اين مجسمه بلاهت تزريق كرده، حالا بشين با دامادت و ولي وقيحت تقسيم كن،