ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی به بیمارستان منتقل شد

سحرخیز از زمان بازداشت تاکنون سه بار در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی و شرایطش دست به اعتصاب غذا زده است. او اکنون با وخیم شدن حالش به‌دلیل اعتصاب راهی بیمارستان شده است.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی به دلیل اعتصاب غذای طولانی‌مدت و «وخیم شدن حالش» به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، این روزنامه‌نگار ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اسفند به بیمارستان منتقل شده است.

مهدی سحرخیز، فرزند او می‌گوید که پدرش در پی اعتصاب غذا «بیش از ۲۰ کیلو» وزن کم کرده است.

عیسی سحرخیز دو روز پیش با انتشار نامه‌ای از «شرایط غیرانسانی» سلول انفرادی که در آن حبس شده، سخن گفت: «اغلب اوقات در سلول انفرادی که مصداق بارز شکنجه سفید است، محبوس شده‌ام و اگر گاهی فرد دیگری با من هم سلول بوده صرفاً به دلیل مراقبت از بنده است که به دلایل گوناگون و بیماری‌های مختلف و به کرات در اتاق، سرویس بهداشتی، حیاط، هواخوری و.. دچار زمین‌خوردگی ناشی از افت شدید فشار خون و نرسیدن خون به مغز، شده‌ام.»

مهدی سحرخیز می‌گوید مأموران «کینه شخصی» با پدرش دارند «وگرنه با یک انسان چنین رفتاری نمی‌کنند.»

عیسی سحرخیز، روز ۱۱ آبان‌ماه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد. او که با دو اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مواجه است، روز ۱۵ اسفندماه قرار بود در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شود، اما به دلیل این‌که وکلای او اجازه مطالعه پرونده را تا روز دادگاه پیدا نکرده بودند با درخواست آن‌ها زمان دادگاه به تعویق افتاد.

سحرخیز از زمان بازداشت تاکنون سه بار در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی و شرایطش دست به اعتصاب غذا زده است. او آخرین بار در تاریخ دوم اسفند ماه دست به اعتصاب غذا زد که تا روز ۱۷ اسفندماه ادامه یافت.

سحرخیز که از چهره‌های شناخته‌ شده مطبوعات ایران است پیش از این در تیرماه سال ۸۸ بازداشت و به اتهام‌های امنیتی به سه سال زندان محکوم شد. این حکم در سال ۹۰، زمانی که او در زندان بود، به پنج سال زندان افزایش یافت.

او طی گذراندن محکومیت خود بار‌ها به علت وضعیت بد جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود و سرانجام در سال ۹۲ آزاد شد.

این روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۲ میلادی، برنده جایزه آزادی بیان «هلمن-همت» شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید که ایران با ۳۸ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار زندانی، یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است و در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١۵، از میان ۱۸۰ کشور در رده ۱۷۳ قرار دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    حسن روحانی می بایست بعنوان یک وظیفه این قضیه را پیگیری کند