ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مَدّ مُژه»: شعرهایی از خوزستان

«مَدّ مُژه» دومین مجموعه از شعرهای بهنود بهادری، شاعر جوان خوزستانی توسط نشر «گوشه» منتشر شده. ۵۵ شعر در ادامه جریان «شعر دیگر».

«مَدّ مُژه» دومین مجموعه از شعرهای بهنود بهادری، شاعر جوان خوزستانی توسط نشر «گوشه» منتشر شده است.

این کتاب دربردارنده ۵۵ شعر است که زیر پنج فصل «مذابِ استخوان»، «آوازهای پریشان»، «ترنج نور بر دارِ دست»، «احتضارِ بلندِ مژه» و «عشقه‌های پاشیده» منتشر شده.

۱۰ سال پیش بهنود بهادری مجموعه «سرطان چشم» را منتشر کرده بود. «مَدّ مُژه» دومین اثر اوست.

بهنود بهادری، شاعر جوان خوزستانی

هرمز علی‌پور، شاعر ایرانی درباره این کتاب گفته است: «بهنود بهادری در پی توسعه‌بخشی نوعی از شعر است با بسامد واژه‌هایی مشترک و‌ گاه محدود. واژه‌هایی چون گور، مزار، سینه، گریه و... در شعر او زندگی به مرگ می‌نشیند و مرگ به حیات برمی‌خیزد. شاعر از کنار هیچ پدیده و منظر و منظره‌ای بی‌تفاوت نمی‌گذرد. در این گذر‌ها اما مسحور و شیفته‌ی ‌بخش عامیانه و حرارت موقت واژگان و تیتر و عنوان نمی‌شود. با آن‌ها زندگی کرده و درونیشان می‌کند تا بعد که خروجی آن با خصلت منحصر مثل اینکه دیده به نوعی از سبک و روش داشته باشد.»

بهنود بهادری که در سال ۱۳۶۲ در مسجد سلیمان متولد شده، خود را متأثر از «شعر دیگر» و به ویژه بیژن الهی می‌داند. او درباره علاقه‌اش به «شعر دیگر» می‌گوید:

«در ابتدا تصاویر بعید و دست نیافتنی و بکری که در اشعار مذکور وجود داشت، شیفته‌ام کرد. بعد‌تر جریان سیال تصاویر و ایجاز شاعرانه‌ای که شاعران "شعر دیگر" از آن بهره می‌بردند پسندم شد. رفتار و زیست این کسان بر شیفتگی‌ام افزود.»

«گیس پلک»، یکی از اشعار این کتاب را می‌خوانیم:

«گیسِ پلک»

و نور

رگ زد

قطره‌های بی‌سایه را.

عطرگشایش خیال

سرعت از نور دارد

خاتمه‌ی گیسوی بانو

در پلک‌های بسته‌ی من.

نشر گوشه مجموعه‌ای تهیه کرده است به نام «قوس‌های دیگر جنون». «مَدّ مُژه» یکی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب در رادیو زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.