ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مراسم یادبود قربانیان فاجعه اتمی فوکوشیما در ژاپن

پنج سال از فاجعه اتمی فوکوشیما و سونامی مهیب در ژاپن گذشت. هنوز باید دهه‌ها بگذرد تا آثار فاجعه اتمی فوکوشیما به‌طور کامل از بین برود. مردم ژاپن به یاد هزاران قربانی این رویداد مراسمی ویژه‌ای برگزار کردند.

در پنجمین سالگرد فاجعه سونامی و نیروگاه اتمی فوکوشیما، مردم ژاپن مراسم یادبود هزاران قربانی را برگزار کردند.

مراسم یادبود پنجمین سالگرد فاجعه سونامی و نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن

ساکنان منطقه‌ای که پنج سال پیش در آن سونامی رخ داد امروز، جمعه ۱۱ مارس / ۲۱ اسفند، در سالگرد آن برای ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر قربانی این رویداد شمع روشن کردند.

روز ۱۱ مارس ۲۰۱۱ زلزله‌ای به قدرت ۹ درجه ریشتر به همراه یک سونامی، بخشی از ژاپن را زیر و رو کرد. زمین روز‌ها و هفته‌ها می‌لرزید. نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، کمی پس از زمین‌لرزه دچار سانحه شد و مواد رادیو اکتیو از آن به بیرون نشت کرد. این بز‌رگ‌ترین سانحه هسته‌ای ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم و پرتاب بمب اتمی بر هیروشیما و ناکازاکی بود.

دهه‌ها باید طول بکشد تا آثار مواد رادیو اکتیو و ویرانه‌های هسته‌ای فوکوشیما به‌طور کامل از بین بروند.

روز جمعه در مراسم یادبود، درست در زمان وقوع زلزله‌ای که این منطقه را ویران کرد مردم یک دقیقه سکوت کردند. در مراسم یادبود توکیو، آکی‌هیتو امپراتور کنونی ژاپن نیز شرکت داشت.

پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶، فوکوشیما مهیب‌ترین سانحه هسته‌ای در جهان به‌شمار می‌رود.

در پی این حادثه دولت ژاپن مجبور شد این نیروگاه و نیروگاه‌های اتمی دیگر در این کشور را برای مدتی تعطیل کند تا از مقاومت آن‌ها در برابر حوادث مختلف مطمئن شود. در این مدت اما دو نیروگاه به فعالیت خود بازگشتند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در پنجمین سالگرد فاجعه اتمی فوکوشیما گفته است که همچنان می‌خواهد بر انرژی هسته‌ای تکیه کند.

این در حالی است که با فاجعه اتمی فوکوشیما در پنج سال گذشته روند گرایش به انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان شدت گرفت و در این مدت جنبش مخالفان انرژی هسته‌ای در کشورهای مختلف فعال‌تر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.