ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود فیسبوک به عرصه "زبان‌شناسی"

فیسبوک نرم‌افزاری طراحی کرده برای تشخیص و گردآوری واژگان شهروندی در شبکه‌های اجتماعی. چیزی که اکنون مشخص است، انگیزه تجاری فیسبوک است برای جمع‌آوری واژه‌ها و عبارات نوظهور.

شبکه‌های اجتماعی عرصه‌ای مهمی از ارتباط‌گیری کلامی در دوران ما را تشکیل می‌دهند. در این عرصه مدام اصطلاحات تازه‌ای رواج می‌یابند.فیسبوک نرم‌افزاری طراحی کرده برای تشخیص و گردآوری واژگان شهروندی در شبکه‌های اجتماعی. باید منتظر بود و دید که این ابتکار تازه تا چه حد ارزش زبان‌شناختی دارد. چیزی که اکنون مشخص است، انگیزه تجاری فیسبوک است برای جمع‌آوری واژه‌ها و عبارات نوظهور.

« بیزنس اینسایدر» گزارش داده است که مؤسسه فیسبوک نرم‌افزاری طراحی کرده برای تشخیص کلماتی که شهروندان در فیسبوک به کار می‌برند. این نرم‌افزار ۲۲ مه ۲۰۱۴ به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا فرستاده شده و اکنون به ثبت رسیده و آماده بهره‌برداری‌ست.

هدف مارک زاکربرگ، بنیانگذار مؤسسه فیسبوک از طرح چنین نرم‌افزاری در وهله نخست این است که کلمات فیسبوکی و زبان رایج در شبکه‌های اجتماعی را رمزگشایی کند و با گردآوری و بررسی این واژه‌ها از برخی از آن‌ها برای تبلیغات تجاری یا نامگذاری کالاها استفاده کند.

مؤسسه فیسبوک اعلام کرده است که نرم‌افزار تشخیص زبان شهروندی می‌تواند کلمات زبان مخفی، کلمات برساخته شهروندان، برابرنهادهای طنزآمیز، لقب‌ها، کلمات ترکیبی، کنایه‌ها و حتی استعاره‌ها را درک کند.

این نرم‌افزار فعلاً می‌تواند کلمات زبان انگلیسی را تشخیص دهد. اما امکان گسترش آن وجود دارد. هدف این است: گردآوری یک فرهنگ عظیم واژگان شهروندی در گستره همه زبان‌های رایج در جهان.

کلماتی مانند «هشتگ»، «سلفی» «لایک کردن»، «پست کردن»، «دی» و مانند آن از رایج‌ترین کلماتی‌اند که از شبکه‌های اجتماعی به زبان‌ها وارد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    چقدر بهتر بوذ فیس بوک بجای زبان شناسی دیکتاتور شناسی راه اندازی میکرد.